Rida barock på stoort kallblod

Mirre

Trådstartare
som är smått överbyggd och björnfotad.:angel:
Fullt möjligt eller lika bra och ge upp på en gång?

Sv: Rida barock på stoort kallblod

Dressyr som dressyr, alla hästar mår bra av utbildning, speciellt de med en mindre fördelaktig exteriör. Hur långt hästen kan utbildas återstår att se, det är det som är det roliga - resan dit.

Sv: Rida barock på stoort kallblod

Gymnastiska rörelser är ju bra för vilken häst som helst, på vilken nivå som helst, sen om det handlar om hoppning distans eller dressyr har ju inte med saken att göra.

Att varva och att kombinera olika rörelser utifrån din kunskap (Så att du kan utföra det korrekt) är ju grundläggande och behöver inte kallas något. Sen att du har den Akademiska ridningen som MÅL och röd tråd är ju jättekul!

Helt logiskt kan man träna enligt den Akademiska läran med vilken individ som helst, som har vilken exteriör som helst, resultatet är det ni skapar utifrån De grundläggande faktorerna, Din kunskap, Hästens Fysiska och Mentala förutsättningar och ert gemensamma intresse (Alltså din konst att motivera din häst) för processen.

:p

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 741
Senast: mamman
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 396
Senast: Roxy
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 608
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
567
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama