Rid/länd?!

T

Tican

vad ska man ha på en helklippt pålle?? har lite dåliga erfarenheter av ridtäcken att de inte når runt sadeln, att dom flaxar m.m.. :crazy: vad är bäst?? och nån som har nåt tips på nåt specifikt täcke som är vattentätt, varmt å håller bra? helst ej över 7-800 :smirk:

Ja, dom verkar ju jättebra! :love: Köper nog nåt sånt på Globen, tror du dom finns?? :confused:

Finns det säkert :) Har aldrig vart i Globen men det finns ju en del som säljer Mias RS produkter så det hittar du nog nånstans. Annars är det bara att beställa.

Har ett TIB-horse och de e kanonbra!!! Vattentätt värmande och kanombra passform. Rekomenderar det varmt!!!!! :) :love:

Mitt ena ridtäcke e lagom stort, det andra är lite tajt när man ska knäppa det framför sadeln, så jag brukar låta bli att knäppa det. Brukar funka bra ändå. Fast ländtäcken sitter bättre när man rider i skogen ex.
Tkr inte ridtäcken skyddar så mkt mer på hästen än ett ländtäcke...?

Ja min kompis köpte ett mia ridtäcke på Globen för ett par år sen, så det finns säkert såna där i år oxå. Ska nog oxå kika på ett :)

Har ett Källqvist protector ridtäcke. Räcker bra runt min 17" sadel, är helt vattentätt och varmt.

ehh, det är just det här som jag bla har haft dåliga erfarenheter av. min kompis hade detta, inte bra alls... :crazy: jag hade bara olympic light protector, min åsikt var att det var USELT! min häst hade skav som inte gick bort på ett halvår..! min kompis häst åxå, fast han är tanig och hon är breeed. uselt, helt enkelt.. Jaja, nu snackar vi ridtäcken...

Tib-horse, hmm, okej...

Okej, jag tänkte då kanske beställa ett ridtäcke från dom, men det står inget om det?? Är det vattentätt osv? Och deras fleecetäcke med hals verkar ju fint nån som vet nåt om det? Sitter det även fast det bara är tryckknappar??

Jag har ett ländtäcke från Z-täcket skit bra! Det ligger där det ligger jämt oavsett gångart.... Z-täckets ridtäcken ligger oxå skit bra och sitter kvar och flaxar inte alls. (kaske lite vid storm)
Men jag har inga regntäta från Z täcket mend et finns nog det med... Kanske lite dyrarare än andra.... :p

"Naturen skapar föllungen men tränaren gör hästen"

Deras fleecetäcke med hals är jätte bra i kvaliten och materialet men som du nog misstänkte så knäpper tryckknapparna upp sig för jämt.

Har fortfarande aldrig använt utan att dom knäppt upp sig och jag har ändå använt det ett par gånger i veckan sen köpte det.

Liknande trådar

Utrustning Ursäkta för långt inlägg men jag måsta få skriva.:D Har förstökt söka lite runt i internet men hittar inget bra svar på mina...
Svar
16
· Visningar
3 370
Senast: Unafraid
·
Äldre Jag börjar snart gråta, jag måste byta bil :nailbiting: men jag hittar inget som passar, det är alltid nåt som havererar :down: Har...
Svar
0
· Visningar
773
Senast: LillaMy84
·
Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 225
Senast: sjoberga
·
Utrustning Hur svårt kan det vara att hitta ett flugtäcke som sitter bra egentligen? Började med att prova samma modell som min förra häst alltid...
Svar
12
· Visningar
2 032
Senast: mooi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?

Hund, Katt, Andra Djur