vinkelina

Trådstartare
Finns det nån bra app man kan använda när man rider? använder mig idag av sporttrack, men den är inte riktigt anpassad för ridning (fast det är kul när de står att man gjort av med över 700 kcal ;))

nån som meter sträcka, tid och kcal vore bra
 
Sv: Rid app?

Jag använder Runkeeper, dock finns inte just ridning med men den mäter sträcka, hastighet, tid och ritar en fin karta över hur man ridit. Endomondo har ridning som sport att välja i appen vet jag, har dock inte provat den själv men min man använder den till löpning och är väldigt nöjd.
 
Sv: Rid app?

Jag kör med Cardiotrainer och där finns ridning med. Dock tvivlar jag på antalet kcal man ska göra slut på för så jäkla hårt jobbar jag inte :D. En chipspåse förbränt på 30min eller vad de var när jag kollade.

Undra om hästarna förbränner som oss? Då borde man kunna knappa in hästen vikt (om programet går på att man väger så mkt förstås :angel:)
 
Sv: Rid app?

Är det karta/gps i t.ex. Endomondo? I någon annan tråd stod det om någon som skickade ut sms till utvald person om man t.ex. stod stilla för länge (bra att ha om man fastnar i ett träd eller något...)
 
Sv: Rid app?

*delvis kl*

Har Endomondo i min Galaxy sIII. :)
Tyvärr blev tant halt precis när jag skaffat Endomondo så jag har inte testat ridning än. Men jag använder den när vi går promenader och tycker den funkar bra.
Jag har dock bara GPSen igång precis när jag använder appen för den käkar batteri, i alla fall i min telefon.

Funderar på att skaffa betal-versionen för där har jag för mig att tex min sambo ska kunna se var jag är och lite sådant för ökad säkerhet. :)
 
Sv: Rid app?

Har nu testat endomondo appen. Helt ok.


Men en följdfråga, är en kcal förbrukning på mellan 400-600 kcal rimligt för en timmes medeltung ridning? Man jobbar i alla gångarter osv
 
Sv: Rid app?

Det låter lite mycket, tycker jag....?
Min app brukar säga att jag gjort av med drygt 400 kcal på en halvtimmes löpning...
Så i och för sig, jo kanske på en timme att det blir såpass ändå?

//Morgonkorkad tjej
 
Sv: Rid app?

Men en följdfråga, är en kcal förbrukning på mellan 400-600 kcal rimligt för en timmes medeltung ridning? Man jobbar i alla gångarter osv

Nej jag har svårt att tro att man bränner så mycket. Men sen beror ju mycket på vad det är för häst. Jag red en gång en häst som jag verkligen fick kämpa livet ur mej för att kunna hålla igång, hästen gav ingenting alls av sej självt, efter det var jag så trött så benen skakade nästan och jag var så svettig så jag var helt igenklibbad när jag hoppade av. Sånna hästar kan jag tänka mig att man förbränner runt 500kcal under en aktiv timma.

Annars är det svårt att veta sånt där, enligt min träningscykel tex så förbränner jag 600kcal på 90 minuters cykling i en hastiget av ca 17-20km/h. Och då är jag även där otroligt trött efteråt.
 
Sv: Rid app?

men tycker 200 kcal låter lite. När jag promenerar en timme i meddellugnt tempo och en sträcka på mellan 4-5 km (ja jag är dåligt på att gå) förbränner jag mellan 200-300 kcal. Blir helt slut av det, men det beror mera på min kropp (ledproblem)
 
Sv: Rid app?

Den stämmer knappast :)
När sambon sprang 4 km brände han 350 Kcal , och när jag skrittar i 4 km så bränner jag 640 :)
 
Sv: Rid app?

kl
Enligt Cardiotrainer ska jag ha bränt 13.751kcal på att rida 221km. Dvs så ska jag ha bränt lite över 62kcal per km

Någon som provat om hastigheten stämmer i någon av apparna?
ska idag ha ridit 44.3km/h som snabbast
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 153
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 060
  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 957
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp