J
Jordgubbsskit
Sv: Rhino wug turnout
Raderat **
Raderat **
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På en smal häst tror jag det sitter bra, satt bra på vårt varmblod men så är han inte jättesmal i bogarna för att vara varmblod.
Att det inte sitter bra på min häst framtill är för att han har breeda bogar och jättebred hals, spännet sitter liksom för långt upp så halsen kläms ihop lite men som sagt, det är inte täckets fel utan korkat av mig att skaffa halvhals till en sån häst. Satt kanon på varmblodet och farsans lite mindre grova kallblod.
Kom och tänka på en sak: finns där bensnören på täcket?
Står inget på beskrivningen.
Men tror du det spelar någon roll om det är halvhals eller inte? Jag har en häst som det är svårt att hitta bra täcken till, inte för bogskav utan för skav från själva bogspännena. "Vanliga" spännen som det är på andra täcken hamnar långt upp som du säger, och det blir skav under halsen och hemskt trångt.
Nu köpte jag ett Rambo Wug för ett tag sedan, och det är det bästa hittills! Inte alls så trångt. Jag tänkte köpa ett Rambo till, med lite mindre foder, då kanske jag skulle satsa på ett med vanlig hals istället, om du upplever att det blir ännu mer plats?
Angående storleken så brukar ju folk säga att de är SMÅ i storlekarna?! Jag upplevde att mitt 140cm var precis lagom (chansade och köpte 140 trots att båda har 145 eftersom det var mycket kortare väntetid på 140 och det behövdes snarast). Ena kusen kan ha 135cm MEN de blir för korta, på den var det här täcket perfekt, snarare så det stack ut lite bakom rumpan än att det blev för kort. På den andra var det perfekt längdmässigt (och den kan man INTE klämma på ett 135cm täcke har jag fått erfara...)
Så jag vet ärligt talat inte. En smaksak om man hellre ser att det är lite för stort eller lite för litet?