RHC 2010 - Shopping edition

western_wannabe

Trådstartare
Det kan väl ändå inte bara vara jag som är shoppinggalen och börjat fila på inköpslistan till Chappen:angel:?

Vad står på inköpslistan, och vad ska ni kika lite extra på?

Sv: RHC 2010 - Shopping edition

Jag har egentligen bara ett måste-köpa. Och det är ett par snygga sporrar som passar mina boots. De jag har sitter inget vidare och är för rejäla för att kunna böja till... Så det ska provas och inhandlas!

Kika lite på-listan kan göras lång...

*Benskydd, gärna pegasus.
*Showbett.
*Vardagsträns+tyglar som matchar den ljusa sadeln.
*Hatt som sitter som ett smäck
*Showchaps med läderdetaljer
*Ullpad
*Nytt bälte + buckle med snygg dekor
*Nytt arbetsrep

Shit, hoppas jag inte hittar allt det där, för aldrig i livet att man skulle ha råd med ens hälften:eek:

Jag ska inte shoppa så mycket men ett par säker står på "kolla-listan":

- Pad, MÅSTE ha en pad som är bra! Tips mottages gärna på vad jag ska ha till en skavkänslig pålla.
-Ny hatt, min gamla är ful och jag vill ha en ny:angel:
-Bälte och buckle om jag hittar nåt snyggt
-Se om jag hittar nåt tillräckligt kort Billy Allen snaffle, strl 10
-Lasso så att jag kan träna på min ruttna kastning

Men det enda som jag egentligen ska köpa är pad, det är ett måste! Gärna med lite lila fäger i så det matchar mina PC skydd:laugh:

Redan i fjor bestämde jag mig för att köpa en buckle . Kosta vad den kosta vill bara den är snygg - men sen hitta jag ingen jag verkligen ville ha!! Bättre lycka i år... :)

Jag ska leta efter ett par benskydd som passar till långa spindelsmala ben:) Nästan omöjligt att hitta skydd till min pålle..
Sen blir det säkert en massa annat istället:D
/LL

*Vita benskydd, vet vilka jag ska ha, från Rocking B! Vita, och kanske ett par svarta till träning
*Bältesbuckla och bälte!
*Flankgjord
*Gärna nån showfilt och en skjorta eller tre

Egentligen BEHÖVER jag ingenting (förutom kanske benskydd) men jag älskar att köpa nytt och vill ha snygga grejer :D Läääängtar!

Tänk vad vi alla kommer springa och trängas i tälten utan att veta att det är bukefolk:D

Har precis inhandlat både träns,tyglar,gjord och boots till mej men det var akut! På inköpningslistan är en bra built-up pad. Men vill ha gårdsskylt,nya prof.choise skydd fram..har funderat på orangea om det passar en brun häst? Glittrigt skärp,showfilt,showskjorta. Behöver egentligen en gjord till nu när märren ska sättas igång efter fölning.

Arrrrh! Man säger inte Chappen! Det är bara Gnosjöbor och bônner som säger!

Men handla ska jag med.
Jag behöver
*Jeans. Har förstört två par den här veckan..
*Boots! Har ingenting att ha på fötterna nuförtiden..
*Curbstraps, vette tusan var jag lagt dem jag hade.

Vill ha
*En snygg, kort pad som passar under min nya sadel ;)
*Ett träns som matchar sadeln.
*Sällskap att gå runt och kolla på allt med.

Klart att det heter Chappen!! :D ;)

Jag ska försöka hitta ett par nya sporrar tänkte jag, om det finns några riktigt snygga!

Kolla in LillMalin's bilder i Bildtråd 2010 så får du se hennes bruna quarterpojke med sina orangea benskydd! En mycket lyckad kombination! :D

Arrrrh! Man säger inte Chappen! Det är bara Gnosjöbor och bônner som säger!

.

Trodde det bara var Bukefalister som sa Chappen:laugh: fast många av oss är väl litta bönner...:angel:
Det andra namnet är ju så låååångt å svårt att stava till:rofl:

Chappen är allmänt vedertaget så att säga. Men mycket hatat bland oss Gislavedsbor. :p

kl

En pad ska jag inhandla men det är det enda jag behöver ha just nu

Jag har suttit och funderat på att beställa lite kepsar, jackor mm från AQHA via hemsidan. Finns det något sådant att köpa på chappen eller måste man beställa från USA? Om om så är fallet, vet någon vad det kostar i frakter mm att beställa från USA?

Jag ska se om jag hittar ett par snygga, bekväma boots. Sen blir det nog ett par nya sporremmar, dom jag har nu är smala, jag vill ha ett par breda.

Fick äntligen med mig ett par HH boots, har gått och sugit på dom ett par år så nu var det dags.Dom gamla mc bootsen som tidigare varit med får nu vara just var dom är, MC boots.

Jag fick med mej det jag letade efter:)
*En tränsbag med 3krokar i ifrån Cattlemans,
*Benskydd fram och bak som passade (:bow:) ifrån Classic Equine
*1 knäskydd ifrån Prof. Choice försäljaren hade vänligheten att dela på ett par:love:

Jag fick med mig en orange filt som matchar till mina orangea benskydd (:love::love:), två kepsar; en med gårdsnamnet på och en med hästens namn, ett knäskydd till pållis och en "quarterhorse"-skylt som var en present från Elanors mamma ;)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
591
Senast: Mli
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 226
Senast: Presto
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 596
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min luciadag i "korthet"... 12.15 (skulle vara 12.05 och jag hade suttit i foajén sedan 11.55) stod chauffören och bultade på porten...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Tips ang "spjälka" ben