Resultatdatabasen på Ridsportsförbundet

Litenvit

Trådstartare
Liten användamanual för er som inte tittat in där:

På SvRF:s databas matas resultaten in från REGIONAL ritt och uppåt. Alltså gäller det tävlingar från 80 km och längre.
Lokala ritter matas inte in i databasen alls, men om arrangörerna sänder in alla resulatatfiler från tävlingen så kommer de att läggas in under länken "info" efter resultaten.
Det gäller såväl Equipefiler som de här filerna som visar puls, pulstid, anmärkningar etc.

PROPPAR och RESULTAT
Ni går in på www.ridsport.se
Klicka därefter på Sport/tävling och därefter resultat/ranking.

Nu kan du välja att ta upp hela tävlingsterminen för att leta efter rätt tävling, eller söka efter en viss, speciell tävling. Du kan även söka tävlingar som ligger inom ett visst angivet avstånd från din hemmaklubb.

Vill du ha hela årets lista så ändrar du ingenting på rutorna med "tidsperiod", alt ställer in tidsintervallet då du vet att tävlingen hölls.

På "Typ av tävling" kan du ställa in om du bara vill ha regional, nationell eller elittävling eller om du vill se alla.

Sedan väljer du förstås diciplin och kategori.
(Du behöver inte ha ett lösenord trots att det finns en ruta för det).

Nu kommer hela tävlingsterminen upp, inkl de lokala tävlingarna. Proppar och resultat ska finnas för alla tävlingssträckor från regional status och uppåt, för de lokala finns det bara resultat om de skickats in till SvRF att läggas under "info".

RANKING
Du kan hämta upp rankinglistor för ryttare, hästar och klubbar. De går även att dela upp i senior och junior, ung ryttare eller "alla" och du kan ranka efter svårighetsgrad på tävlingen.
Du kan även ranka efter ålder inom klubben och få en rankinglista inom din klubb.

Länkar till rankinglistorna finns antingen på samma sida där du klickade för att komma till tävlingsterminen, eller om du redan är inne på tävlingsterminen, längst upp till höger i formulärfältet.

VÄL INNE PÅ RANKING/RESULTATLISTOR:
Du kan klicka på ryttare och få fram de ritter som ryttaren ridit i år samt på vilken häst.

Klickar du på häst så ser du vilka ritter hästen ridits på i år och av vilken ryttare.

Databasen innehåller resultat från 2003 och framåt.

För er som känner listabstinens så kan ni ju börja utforska denna databas tills vidare. Klart att den inte "är" Distanslistan, men det finns ändå ett och annat man kan titta på.

Sv: Resultatdatabasen på Ridsportsförbundet

Bra att du propagerar för detta!!! Det saknas en del ritter i resultatrapporteringen (även 80km). Jag vet inte varför men kanske inte arrangörerna har sänt in resultat hit och då kan vi alla hjälpas åt så att resultaten här bli korrekta.

Vad tråkigt att vi nybörjare/unghästägare inte får chans att vara med i dessa listor förnst efter vi ridit 80km...jag har i alla fall runt ett år dit minst innan jag och min unghäst är där.
Sedan var det ju lite kul med distanslistan med bilder på ekipagen så man kunde känna igen dem vid tävling.
Men bra att det finns något i alla fall i distansöknen...

Bra att du propagerar för detta!!! Det saknas en del ritter i resultatrapporteringen (även 80km). Jag vet inte varför men kanske inte arrangörerna har sänt in resultat hit och då kan vi alla hjälpas åt så att resultaten här bli korrekta.

Det är ju också lite mystiskt med att även de som blivigt uteslutna är placerade och står som att de fullföljt tävlingen.:confused:

Vilka tävlingar gäller det? Har ni underrättat arrangörerna så att det inte blir fel? De här resultaten renderar ju rankingpoäng så det är ju viktigt att det blir rätt.

När det gäller mina tävlingar på 80km från 2003 och framåt så saknas:
Åsedaritten 2003
Nybyggetritten 2003
Nybyggetritten 2004
Karolinerritten 2007

Det finns ju resultat från 50 och 60km tävlingar registrerade också så det vore ju bäst om alla resultat skulle finnas med eftersom vissa kortare ritter finns...

Liknande trådar

Dressyr Sista dagen att pumpa in förslag till nästa års TR och jag sliter med vad jag tycker om kvalreglerna 😅 Vad tycker ni? Har ni lämnat in...
Svar
3
· Visningar
2 835
Senast: Fiorano
·
Fälttävlan Jag tänker alltså på de två fetmarkerade stycken nedan: "Tillägg/förtydligande i TR I 2011-02-23 Vid Tävlingssektionens senaste...
Svar
8
· Visningar
2 029
Distans Nu är det inte jag som håller i detta projekt utan användaren a_schuber. Dock får jag lov att lägga in inägget igen då jag lyckades...
Svar
8
· Visningar
1 871
Senast: a_schuber
·
Tävling Är det inte för dåligt att det saknas mängder av resultat i deras databas. De skyller på att det är klubbarna som inte rapporterat in...
2
Svar
22
· Visningar
2 087
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar