Resultat hund 2006

falukorw

Trådstartare
Var väl nästan bara jag som skulle ställa idag men nu hr jag iaf kommit hem. Resultatet blev junkl 1 junkk 3 hp. Är supernöjd med min tjej. Kritiken kommer här:
"Very appealing happy youngster. Exl coat. Good shoulder ly back. Good tailset & carriage. Nice earset & carriage, proper ear size. A little wide in front movement. Typ & helhetsintryck: Utmärkt"

Kommer att sitta i dvärgschnauzer montern imorrn mellan 9 och 12. Titta gärna förbi och säg hej! Lycka till ni som ställer imorrn!
 
Sv: Resultat hund 2006

jag ska ställa imorrn är lite halvnervös =) hehe

Har du tips på när man ska vara där? Dom börjar ju kl 9 och öppnar vet.bes kl 7.
Kan man komma vid 7 eller bör man vara nån halvtimme tidigare... det lär ju vara köööööööööö:cool:
 
Sv: Resultat hund 2006

Jag var där vid halv åtta imorse och då var det inte alls specieelt mycket hundar. köade max ett par minuter. Du får komma förbi och säga hej imorrn! Lycka till!
 
Sv: Resultat hund 2006

Mitt resultat blev två mat/vattenskålar, ett underlägg till dem, några nummer av härliga hund och en vetevärmare ;)
 
Sv: Resultat hund 2006

Haha :rofl:
Jag hittade också en hel del viktiga saker som två halsband, koppel, strumpor mm.
 
Sv: Resultat hund 2006

-och mitt resultat blev desvärre att jag, pga vissa praktiska omständigheter, inte kom iväg över huvudtaget... och istället befann sig både jag och hunden ungefär 60 mil från Stockholm:mad:

Såg dock att BIR vinnaren hos strävhårig kanin tax kommer från samma kennel som min hunds pappa, vore lite kul att veta härstammningen på den hunden, kanske någon som sitter inne med en katalog och kan slå upp den? ("Freckle Face Love me sweet")
 
Sv: Resultat hund 2006

Grattis :) Resultatet för våran del blev: Junkl 1, Junkk 3 och jag är nöjd, vi har inte ställt så ofta och han kan vara lite krånglig emellanåt. Det var 3 st i samma klass som fick blått band i kv. varav den ena var min andra men det visste jag att han skulle få ;) Mitt andra resultat blev 2 st, jättetennisbollar och en kringelikrok grej :D
 
Sv: Resultat hund 2006

Huvudsaken är ju att man är nöjd själv! Och det är ju lite annorlunda att ställa inne än ute.
 
Sv: Resultat hund 2006

Jag är SÅ glad och STOLT över min hund!!

Man kan inte begära mer av sin hund i uppförande tycker jag! han har varit superlugn hela dagen och suttit och kollat på alla hundar (hemma här när man är ute och går bara så ska han ju fram och hälsa och drar i kopplet och piper om han inte får hälsa).
Han var nästan lite loj men så fort vi kom in i ringen så började han flasha och showa! :love:

Kritik:
Elegant reslig hanhund, utmärkt typ. Elegant benstomme, grov skalle. Bra nosparti och underkäke. Rör sig förtjänstfullt, välburen svans.
Något mjuka öron.

Helhetsintryck: Utmärkt!

Resulterade i en etta i kvalitet och en fjärde placering.
8 hundar i klassen, 5 av dom fick ettor och slogs om placeringarna.

Vi fick inget mer än så MEN jag är så nöjd för han uppförde sig som en hund ska göra ;)
Och såhär bra resultat har vi inte fått förut och dessutom hårdaste konkurensen vi varit med om :banana:

Jag älskar min vovvi! :love:

(ras: chinese crested dog hairless)
 
Sv: Resultat hund 2006

För oss gick det tyvärr inte så bra.
Jag var skitnervös och när vi var inne så fick jag nästan släpa Nikita med mig runt. Hon tyckte det luktade supergott i ringen.
NATURLIGTVIS gick hon som en liten gudinna några timmar senare när jag visade henne för min uppfödare - som förstås inte alls kunde förstå varför vi inte kom vidare. Men när jag förklarat att jag varit nervös så sa hon bara att det var till att träna för oss för nu var hunden riktigt fin.

Kritiken iaf:
Typ och helhetsintryck: Very good.

Black and tan tiger, rather big black plates. Good Head. Lovely reach of neck. Prefer stronger topline. Tail well set. Prefer a deeper chest and stronger front. Needs to get more drive on the move.(:angel: svårt med en spårhund som hittat intressanta spår)

Det där om topline känns ju så trist för det beror ju helt på hur hon går. Hon har ju så lång rygg och om hon går med nosen i backen så ser hon kutryggig ut...så det är bara att träna träna.

Men jag är supernöjd med min hund. Hon var, iofs som alltid, jättelugn och snäll. Det var många som ville klappa och hälsa på henne och hon tar det med ro.
Sen tog jag det ändå som en bra dag eftersom uppfödaren tyckte att hon var så fin. Hon är inte mycket för att berömma om de inte verkligen ÄR fina.

Sen fick jag med mig ett svart läderhalsband, ett svart koppel i nylon och en lila hjärtformad bricka med Nikita ingraverat på ena sidan och mitt mobilnummer på andra samt en liten första hjälpen-väska.:D

O jag måste ju få skryta lite! Vi var med i senaste numret av Taxen(Svenska Taxklubbens medl.tidning) eftersom Nikita vann en spårtävling och är uttagen till SM. Och det var flera stycken som kom fram o frågade om det var hunden från tidningen...hihi :D
 
Senast ändrad:
Sv: Resultat hund 2006

åååå grattis!!!! vad roligt!
ska du ställa i gbg på y dog? jag tänkte det - men jag hade inte råd. bli ju lite dyrt med resa å boende om man bor i norr..haha

grattis!
 
Sv: Resultat hund 2006

radon: TACK!! :) Jag har inte anmält dit. Vore kul då det är flera utställningar "i ett" ;) men jag har inte anmält dit heller. Har varken tid eller råd känns det som hehe.

Men till sommaren ska jag ut mera tror jag! Nu känns det bättre igen när det gick så bra idag. I somras i nyköping gick det ju skit!

Novelette: Ja så blir det ju ibland. Det är bara att ta nya tag (det rådet fick jag här när det inte gick bra för oss i somras i nyköping ;))
Huvudsaken är ju att du/ni vet att hon är fin i alla fall ;)

Min hund är ju världens finaste, varför kan inte domarna se det också :angel: :D
 
Sv: Resultat hund 2006

Precis :) Går det bra så går det bra annars är det bara att komma igen med nya krafter och övning ger färdighet :)
 
Sv: Resultat hund 2006

Tack, den hunden är visst ett kullsyskon till min hunds farfar...
 
Sv: Resultat hund 2006

Det gick bra för mig och vovvan också (och bara en hanhund som var framme och nosade den löpande tiken i rumpan)

Junkl 1
Junkk 3 (8 tikar)

Kritik: För åldern bra huvud, utmärkt uttryck. God hals, tillfredställande prop. tillräckligt bröstparti. Tillfredställande vinklar fram kunde ha en *otydbart* bättre vinklar bak. För åldern tillfredställande rörelser.

Sen följde det med hem en flaska utredningsspray och lite hårspännen, en godisväska att hänga i byxlinningen införskaffades också.

Sen träffade jag Gnist och Kanelbullen också!

Och självklart de medföljande trollen Strumpan, Cassandra (samma namn som brorsans dotter)och Tita.
 
Sv: Resultat hund 2006

*KL*

Visade ingen hund själv men min uppfödning (och tillika kullsyster till min ena tik samt dotter till den andra) blev bästa tik och BIM och fick därmed titeln SV-06.

Jag är mycket stolt :p
 
Sv: Resultat hund 2006

Mina resultat

*Stromboli: Uhkl Kv1, Kk2, CK, BhKl-5
*Cassandra: UhKl Kv1, Kk1, CK, Btkl-5
*Tita: Junkl Kv1, Kk1, CK, BtKl-3

Vår uppfödaregrupp fick 1 HP, men åkte ur direkt i första utslagningen i finalringen.

Stort tack till Kanelbullen, som ställde Cassandra, både individuellt hela vägen och även ställde henne i uppfödargruppen. Ett stort tack, även till Kamomilla, som ställde Tita åt mig i uppfödargruppen och för att hon var fotograf :banana:

Jag är nöjd med mina små trolls prestationer. De gjorde sitt bästa och skötte sig bra, var trevlig mot alla som kom och ville hälsa på dem :bump:
 
Sv: Resultat hund 2006

Jag ställde ju båda mina och får väl egentligen vara rätt nöjd.

Loka blev tredje bästa tik, dock slagen av en tik som har vissa fel som jag inte tycker ska placeras så högt (ex. inåttåad). Men det ska man kanske vara nöjd med och jag är väl det egentligen.

Fortune blev fjärde bästa tik bland långhåren och det var skitbra med tanke på att det vara hennes andra CK i hennes liv. Kom på nu att jag nog inte fick hennes kritik :angel:

Sen ställde jag min uppfödares ena tik i stora finalringen när visade långhårsgruppen. Dock blev jag lite putt på domaren som inte ens brydde sig om att titta på gruppen på förhandsvisningen och skickade ut oss direkt i ringen. Det är så synd när de redan har uppenbarliga favoriter och inte ger ovanliga raser en chans.

Annars är vi nöjda ;)

//E
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp