Resultat från bedömningar

F

Filippan

Jag undrar om man någonstans kan hitta resultat från bedömningar från 2003?
Har letat på SIFs hemsida men inte hittat.
Tacksam för svar :bow:

Sv: Resultat från bedömningar

Men finns även hästar som inte blivit godkända där? Hittar inte den häst jag söker =/

Vilken häst är det du söker?
Jag har skrivit ut de flesta bedömningsresultaten.

Jag söker Iringur från Kaggestorp! Han var 4 år vid bedömningen.
Vore verkligen jättesnällt om du kunde skriva hans siffror här!! :)

7,5 7,5 7,5 7,5 7,5 7,5 7 8 ext 7,44 7,5 7 6 8 8 8 7 rid 7,43 totalt 7,43

Iringur har större potential än siffrorna visar enl min åsikt. Kanske inte som avelshingst pga exteriören men med rätt matchning absolut som tävlingshäst. Han var ju väldigt ung och jag tyckte han hade fina rumsliga rörelser även om han inte riktigt höll ihop gångarterna vid visningen.

/Tim (som känner båda föräldrarna)

Vad roligt att höra! Har nämligen varit och provridit honom för någon vecka sedan och tyckte väldigt mycket om honom. Tror också att han är bättre än vad siffrorna visar.
Jag fick också träffa hans föräldrar, pappan är ju jättesnygg och mamman supersöt! :D

Är du inte nöjd med bara Kurtan då?

Många hingstar som inte räcker på avelsvisningar kan bli mkt fina tävlingshästar. Och många jättehögt bedömda avelshästar funkar inte alls på tävling. Man bedömer inte riktigt samma sak. Jag tycker nog faktiskt att det börjar gå mer och mer isär, vilket jag inte tror är positivt :crazy:

Liknande trådar

IT & mobiler Jag blir inte riktigt klok på Teams. Har det både i min Iphone och dator. När jag har datorn igång så ändrar den ju status till...
Svar
11
· Visningar
1 087
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Lång titel men också en bra sammanfattning. Jag letar föl/åring och tänker mig i första hand en hingst/valack eftersom jag i framtiden...
Svar
9
· Visningar
958
Senast: Askur2017
·
Fälttävlan Hej! Jag har på sistone funderat över tävling med ”min” islandshäst, men jag vill inte tävla i femgång/fyrgång. Då både jag och hästen...
Svar
11
· Visningar
2 750
Senast: xfie
·
Utrustning Hej! Letar hjälm och funderar på att prova Casco Champ. Har en Casco Mistrall 2019 hemma på prov just nu. Den sitter väl okej men det...
Svar
1
· Visningar
434
Senast: Blossom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka