Bubble

Trådstartare
Ja nu är jag lite sugen på en resa i höst till någon storstad och vill gärna ha lite tips.

Har siktat in mig lite på New York.
Hur länge ska man stanna för att hinna med litegrann iaf? 4-5 dagar? 1 vecka?
Vad är bra priser på hotell flyg m.m.
Hur är prisnivån där?
Annat att tänka på?

Eller andra roliga städer att resa till över några dagar/1 vecka i höst (typ september). London och Paris har jag varit så gärna nåt annat :)

Sv: Restips

New York är ju väldigt stort och tidsskillnaden gör att man inte alltid kan utnyttja tiden helt första dagarna, beroende på hur känslig man är. Förra året var jag där med mina syskon, deras respektive och en väninna. Vi var där fyra hela dagar och den del av sällskapet som inte varit där tyckte att vi hann med en del. Själv var jag i New York en vecka första gången och det är nog att föredra.

Priser: beror på dollarkursen, men det mesta är billigare än i Sverige.

Hotell: allt under 100 dollar per natt tycker jag är ett kap. Jag var i New York i mitten av mars och då bodde jag på hostel. Det var väldigt fräscht. Lite obekvämt med toa och dusch i korridoren, men definitivt värt det. Bra läge, eget rum, trevlig personal och frukost ingick (vilket det vanligen inte gör).

Flyg: jag tycker att allt under 5000 är bra pris.

Bland andra städer är Rom min absoluta favorit, men det kan nog vara väl varmt i september. Själv ska jag till Istanbul då - också en underbar stad jag bara besökt en gång tidigare.

Liknande trådar

Fritid Om några veckor ska jag för första gången åka till London på semester en vecka. Jag ska bland annat se Harry Potter och det fördömda...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 214
Senast: sjoberga
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 071
Senast: KesoNeso
·
Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 408
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 072
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar