Restid...kollektivt

Sv: Restid...kollektivt

ohh hjälp! aldeles för långt tid -.-'
först åker jag med buss 15 hemifrån mig til lden hållplatsen tar det ca 3min att gå 15 tar ca 4-6min att åka sen får jag vänta allt från 10-30 :o min på esplanaden på 121 som tar runt 25-40min ut till stallet där jag kliver av och går 15 min (uppförsbacke :p) till stallet

tjaa att åka til lstallet tar i princ. hela dan för mig om jag ska åka både dit och hem med bussen för ibland stämmer inte 121 med 15 när jag ska hem så jag får vänta i 40min på 15 :S

*kl*
Oh my, stor eloge till alla som har motivation att lägga så sjukt mycket tid på att åka till stallet. Hur hinner ni? Antar att man blir lat när man kan åka bil, det tar ca 20 min från dörr t dörr och det tycker jag är långt....

till stallet tar det väl ungefär 20sekunder, till hagen kanske 5-10 ^^,

Först 5 min till buss, 20 min buss till stationen, 10 min promenad till stallet :) Sammanlagt en halvtimme då.

man är visst inte ensam om att ha lång restid till stallet ser jag

för mig tar det (från jobbet):
10 min promenad till tunnelbanan
10 min på tunnelbanan
40 min på bussen (som lyxigt nog stannar på stallplanen)

hem från stallet:
60 min på bussen
5 min på tunnelbanan
5 min promenad hem

så runt timmen både dit o hem!

Från skolan:
10 minuters bussresa ner till busstationen
40 minuter buss till stallets busshållsplats
3 minuter gång till stallet
Så ca 55 min .

Hem ifrån:
5 minuters gång till bussen
40 minuter buss
3 min gång till stallet
så ca 50 min

Hemifrån mamma& pappa:
10 minuter gång till bussen
15 minuters bussresa
3 min gång till stallet

Så ca 30 min.

Eller bil 10-15 min .

Ibland tar jag bussen till stallet, det tar ungefär 15 min allt som allt, inkl. att vänta på bussen som alltid är sen. Busshållsplatsen är ca 50 meter från min ytterdörr, så det tar kanske en minut att gå dit. Sen bussresa i fem minuter, och en promenad från busshållsplatsen till stallet på fem minuter (om man inte genar över ängen, vilket jag brukar göra om det är torrt ute (och självklart är det okej för markägaren), då tar det två minuter att gå till stallet).

Åker jag bussar så tar det lite mer än en timme att resa..
Men nu på sommrarna så cyklar jag 1,5 mil på 25 minuter! Superskönt efter ett hårt ridpass.. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
627
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 549
Senast: Mia_R
·
Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
744
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 079
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar