Restaurangtips Stockholm!

R

Raderad medlem 6459

Senaste flygningen jag gjorde tittade jag på Crazy Ex-Girlfriend och nu är jag så sjukt sugen på att gå och äta på nåt kul och bra ställe där man kan äta nachos och enchiladas och burritos eller vad som och dricka typ margaritas. Extra plus om det är kitschigt!

Finns det nåt liknande i Stockholm?
 
Le Rouge? Länge sen jag var där och tror de bytt ägare så kan inte gå i god för maten men miljön är ju densamma. De brukar ha fantastiska cocktails i baren i källaren iaf. Rekommenderar ingången från sidan så att du kommer ner dit direkt. Hela lokalen är full att gångar, trappor, ingångar typ.

LRinteriorLoRes-1440x900.jpg
 
Le Rouge? Länge sen jag var där och tror de bytt ägare så kan inte gå i god för maten men miljön är ju densamma. De brukar ha fantastiska cocktails i baren i källaren iaf. Rekommenderar ingången från sidan så att du kommer ner dit direkt. Hela lokalen är full att gångar, trappor, ingångar typ.

LRinteriorLoRes-1440x900.jpg
Om de anspelar på Moulin Rouge är det väl allt annat än mexmat? :D

Edit ständig tvåa :(
 
Ahh sorry läste fel! Mina ögon fokuserade på ”kitschigt”
 
Om du har vägarna förbi Göteborg någon gång rekommenderar jag Puta Madre, ifall du inte redan varit där :) Fel stad, annars var det rätt kriterier ;)
 
Om du har vägarna förbi Göteborg någon gång rekommenderar jag Puta Madre, ifall du inte redan varit där :) Fel stad, annars var det rätt kriterier ;)
Åh dit vill jag gå nån gång! Älskar namnet för övrigt 👌🏻👌🏻👌🏻.
Tack för tipset!
 
Åh dit vill jag gå nån gång! Älskar namnet för övrigt 👌🏻👌🏻👌🏻.
Tack för tipset!

Jag var där för någon månad sedan och jag har nog aldrig varit så besviken på en restaurang - och jag är inte så kräsen. Servicen var usel, förrätten var knappt ätbar med kraftiga smaker som inte passade ihop, guacamolen smakade endast lök och min huvudrätt dröp av fett. Men makens kött var tydligen gott och väldigt goda drinkar. Det var inte la puta madre när vi var där... men de hade kanske en dålig dag 🤷‍♀️

Kan inte svara på restauranger i Stockholm men däremot bra eller kitchiga mexikanska ställen i London :p
 
Jag var där för någon månad sedan och jag har nog aldrig varit så besviken på en restaurang - och jag är inte så kräsen. Servicen var usel, förrätten var knappt ätbar med kraftiga smaker som inte passade ihop, guacamolen smakade endast lök och min huvudrätt dröp av fett. Men makens kött var tydligen gott och väldigt goda drinkar. Det var inte la puta madre när vi var där... men de hade kanske en dålig dag 🤷‍♀️

Kan inte svara på restauranger i Stockholm men däremot bra eller kitchiga mexikanska ställen i London :p

Vad tråkigt. Jag har varit där tre gånger och varit väldigt nöjd med både mat och service.
 
Jag var där för någon månad sedan och jag har nog aldrig varit så besviken på en restaurang - och jag är inte så kräsen. Servicen var usel, förrätten var knappt ätbar med kraftiga smaker som inte passade ihop, guacamolen smakade endast lök och min huvudrätt dröp av fett. Men makens kött var tydligen gott och väldigt goda drinkar. Det var inte la puta madre när vi var där... men de hade kanske en dålig dag 🤷‍♀️

Kan inte svara på restauranger i Stockholm men däremot bra eller kitchiga mexikanska ställen i London :p
Vet du om de har samma ägare efter konkursen? Med de tidigare hade de väldigt bra rykte.
 
Vet du om de har samma ägare efter konkursen? Med de tidigare hade de väldigt bra rykte.

Jag hade inte varit i gbg på typ 5 år så har ingen koll alls på deras historia eller ägare. Men jag var väldigt besviken för flera vänner rekommenderade dem varmt, så låter ju inte helt otroligt att det kanske är nytt folk inblandat.
 
Senaste flygningen jag gjorde tittade jag på Crazy Ex-Girlfriend och nu är jag så sjukt sugen på att gå och äta på nåt kul och bra ställe där man kan äta nachos och enchiladas och burritos eller vad som och dricka typ margaritas. Extra plus om det är kitschigt!

Finns det nåt liknande i Stockholm?
Inte alls kitschigt men La Neta är väl klassiskt mexikanskt? Finns på Östgötagatan och typ vid norra Bantorget.
 
Åh dit vill jag gå nån gång! Älskar namnet för övrigt 👌🏻👌🏻👌🏻.
Tack för tipset!
På pendlingsavstånd från Stockholm (i Västerås), finns Hermanas som jag tycker uppfyller alla dina önskemål utom just platsen. Jag var där med familjen och drack bara en drink, men den var :up:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 342
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp