Resmål i skåne/småland/halland som passar 1 1/2 åring

Tweety1985A

Trådstartare
Redan nu börjar sommarplanerandet ta fart och jag sitter som bäst och funderar på var vi ska åka med grabben som i juni kommer att vara 1 år och 9 månader. Förra året blev det Ölands djurpark och Tosselilla, himla roligt men kanske lite tråkigt att köra dit iår i igen. Vi vill åka bara över dagen och därför bör det vara inom skåne/halland/småland, bor i norra skåne, bara några mil från smålandsgränsen. Skånes djurpark är självklart, men mer då? Vad kan ni rekommendera, som kan passa en 1 1/2 (nästan två) åring? Han älskar djur, att bada och åka karusell men avskyr att sitta i bilen längre stunder:p

Sv: Resmål i skåne/småland/halland som passar 1 1/2 åring

Vad kan ni rekommendera, som kan passa en 1 1/2 (nästan två) åring? Han älskar djur, att bada och åka karusell men avskyr att sitta i bilen längre stunder:p

Äventyrsland i Halmstad! De har badland, karuseller, dinosaurier, cowboys & indianer, sagoland, hoppborgar, bollhav osv osv. Vi var där förra året med lillkillen och hans kusiner (då 17 månader, 3,5 år och 5,5 år) och de var lyckliga hela högen från det vi gick in till det att vi gick ut igen :bump:

Man betalar entrén, sen är allt gratis. Finns restaurang o grillar etc, men man kan också ha med egen fikakorg.

Tack för tipset, det låter ju toppen! Tar oss ungefär en timme till Halmstad så det är ju perfekt! Jag har sett reklamen för det men trott att det var mer för äldre barn.

Någon mer som har tips på var man kan åka?

Det äventyrsgrejset i Halmstad har vi också varit på när barnet var lite yngre. Det var helt okej, men det hällregnade hela tiden vi var där så det var lite trist.

Skånes Djurpark, men ni kan ju även köra ner till Ystads Djurpark. Den är lite sådär lagom för små barn tycker jag. Det finns pool där också, annars kan man ju köra ner till havet och bada. Eller ut till Nybrobadet där det är pool.

Sen som ni redan varit på Tosselilla så klart.
Annars kan jag tipsa om att gå in på Barnsemester och klicka i landskapen ni kan tänka er och se vad som finns. Det finns ju så mycket mer än man tror.

Hoppas ni får en kul sommar :D

Tack för tipset, det låter ju toppen! Tar oss ungefär en timme till Halmstad så det är ju perfekt! Jag har sett reklamen för det men trott att det var mer för äldre barn.

Någon mer som har tips på var man kan åka?

Äventyrslandet ligger dessutom på vägen ut mot Tylösand så då kan ni bada där också.

Annars föreslår jag Helsingborg med Fredriksdals friluftsmuseum och deras lantbruksdjur. Efteråt kan ni ta er ner till stranden och bada.

Malmö terrarium i Folkets Park har apor samt ute på gården även papegojor som är galet bra på att imitera allt du gör. Jag skrattade så jag tjöt och då började de dessutom härma mitt skratt...:rofl: I parken finns även ponnyridning och diverse annat och bada kan man sedan göra antingen vid Ribbans strand eller på Segevångsbadet om man hellre vill ha pool.

När han blir lite äldre sedan så har Växjö ett oerhört trevligt äventyrsbad och så finns ju High Chaparall...

Kom på en grej till: Järnvägsmuséet i Ängelholm var en otippad hit för samma skara som var på Äventyrsland.

Förutom själva muséedelen som var riktigt trevlig för så väl stora som små så har de satsat på att göra särskilda trevligheter barn: http://www.trafikverket.se/Museer/Sveriges-Jarnvagsmuseum-Angelholm/Barn--skola/

Efter besöket där så drog vi vidare till Ängelholms hembygdspark med djur och en massa klätterställningar och god glassbar :bump:

Kom på en grej till: Järnvägsmuséet i Ängelholm var en otippad hit för samma skara som var på Äventyrsland.

Förutom själva muséedelen som var riktigt trevlig för så väl stora som små så har de satsat på att göra särskilda trevligheter barn: http://www.trafikverket.se/Museer/Sveriges-Jarnvagsmuseum-Angelholm/Barn--skola/

Efter besöket där så drog vi vidare till Ängelholms hembygdspark med djur och en massa klätterställningar och god glassbar :bump:

Visst ja, de har ju en barnhörna förutom det som redan är kul för barn av vanliga utställningen med signaler och grejer (Ängelholm har inte lika många lok och grejer som Gävle utan mer om kring-tekniken på järnvägen såsom signaler, snöröjning, ställverk och växlar. Men ett och annat tåg finns).

Förutom hembygdsparken med djur så kan man också ta en båttur på Rönne å sommartid. Ett fågelskyddsområde med europeisk skyddsstandard och rena Amazonas under sommaren med låg grönska. Den tar man ut till stranden där man kan bada (vissa stannar vid Hembygdsparkens brygga också).

Förutom hembygdsparken med djur så kan man också ta en båttur på Rönne å sommartid. Ett fågelskyddsområde med europeisk skyddsstandard och rena Amazonas under sommaren med låg grönska. Den tar man ut till stranden där man kan bada (vissa stannar vid Hembygdsparkens brygga också).

Åh, tack för tipset! Har länge att jag skulle ta o paddla kanot på Rönne å, men med liten knodd på 2 år och ytterligare en på väg så har jag lagt sådana planer på hyllan för några år framåt... Men en båttur låter ju very nice!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka