Förstår hur du menar och tänkte inte så långt.Jag förstår att det kan vara fascinerande men man väljer ju ändå själv vad man vill stödja. Och tyvärr väljer otroligt många turister att stödja just tjurfäktningsindustrin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förstår hur du menar och tänkte inte så långt.Jag förstår att det kan vara fascinerande men man väljer ju ändå själv vad man vill stödja. Och tyvärr väljer otroligt många turister att stödja just tjurfäktningsindustrin.
Efter att ha sett en dokumentärserie om det hade jag åkt till Orkneyöarna! Jag tror att utgrävningarna öppnar nu? Om det inteär först i maj förresten... isf hade jag åkt till Cornwall! Efter att ha läst Jenny Colgans böcker vill jag besöka St Michaels MountTeam, nu kan jag behova lite inspiration!
Har hustigt o lustigt bestamt mig for att ta ledigt fran jobbet nasta vecka - dessutom har vi i UK ledigt pa mandagen den 7 maj.
Varfor?
For att jag ar lite trott pa jobbet, jag har massa semesterdagar som jag inte planerat for, och nu ar en jattebra tid gallande arbetsborda - har precis avslutat ett projekt och i nulaget finns det inget pa horizonten.
Sa, vad ska jag gora med mina 10 dagar (!) av ledighet?!
Jag behover era inputs, om ni har funnit er i en liknande situation - typ bara "fuck off" allt o alla, vad ni gjorde, eller vad ni hade velat gora i en sadan sitaution
Begransningar:
Jag befinner mig i London, UK. Jag vill helst inte flyga (jag har flygit jattemkt med jobbet i ar, sa ar bara trott pa det, inte flygradd), men kan kanske overtygas.
Jag behover vara hemma pa bada lordagarna, sa en mitt i veckan, borta for nagra dagar passar nog bast.
Funderar pa att ta Eurostar till typ Brygge i Belgien - blir lite dyrt med sahar kort forvarning, men inte ooverkomligt. Eller behover jag ens lamna landet? Ska jag kanske fokusera pa typ dagsturer ut pa landet och ga o vandra?
tankar och rad uppskattas mycket - bor nog bestamma mig och boka i de nasta 24 timmarna!
Visserligen regnar det väl hela tiden, men Wales?! Jag tror att Wales är lite underskattat som resmål.Team, nu kan jag behova lite inspiration!
Har hustigt o lustigt bestamt mig for att ta ledigt fran jobbet nasta vecka - dessutom har vi i UK ledigt pa mandagen den 7 maj.
Varfor?
For att jag ar lite trott pa jobbet, jag har massa semesterdagar som jag inte planerat for, och nu ar en jattebra tid gallande arbetsborda - har precis avslutat ett projekt och i nulaget finns det inget pa horizonten.
Jag behover era inputs, om ni har funnit er i en liknande situation - typ bara "fuck off" allt o alla, vad ni gjorde, eller vad ni hade velat gora i en sadan sitaution
Begransningar:
Jag befinner mig i London, UK. Jag vill helst inte flyga (jag har flygit jattemkt med jobbet i ar, sa ar bara trott pa det, inte flygradd), men kan kanske overtygas.
Jag behover vara hemma pa bada lordagarna, sa en mitt i veckan, borta for nagra dagar passar nog bast.
Funderar pa att ta Eurostar till typ Brygge i Belgien - blir lite dyrt med sahar kort forvarning, men inte ooverkomligt. Eller behover jag ens lamna landet? Ska jag kanske fokusera pa typ dagsturer ut pa landet och ga o vandra?
tankar och rad uppskattas mycket - bor nog bestamma mig och boka i de nasta 24 timmarna!
Och Bayeux öht
Team, nu kan jag behova lite inspiration!
Varfor?
Begransningar:
Hur gör man när man åker tåg genom Europa nuförtiden? Vet någon?
Jag leker med tanken på att lajva klimatfantast och då ta tåget till södra Italien.
Men hur gör man?
I min ungdom var det plättlätt.
Visserligen regnar det väl hela tiden, men Wales?! Jag tror att Wales är lite underskattat som resmål.
Gothia är ju bara på andra sidan vägen, så läget är ju toppen. Bara sovit där en gång men vad jag minns var frullen fin. Vill ni lyxa till det är ju Upperhouse poppis (det femstjärniga alt i samma byggnad, med bl.a. ”beställningsfrulle”.Det är kanske inte det roligaste resmålet, men jag tänker ta med avkomman till Liseberg, och mannen får följa med och hålla väskorna när jag och dottern åker, och vi behöver nånstans att bo. Google i all ära, jag litar mer på Buke.Bra frulle är viktigare än flashiga rum och närhet till Liseberg är viktigare än priset.
Det är kanske inte det roligaste resmålet, men jag tänker ta med avkomman till Liseberg, och mannen får följa med och hålla väskorna när jag och dottern åker, och vi behöver nånstans att bo. Google i all ära, jag litar mer på Buke.Bra frulle är viktigare än flashiga rum och närhet till Liseberg är viktigare än priset.
Bussresa verkar kanon! Och vilka roliga ställen att komma till.Jag har nu bokat en riktig drömresa till sommaren, bussresa till Normandie med Jersey och Paris på köpet. Var ju i Toscana på just bussresa förra sommaren, något jag aldrig trodde skulle vara min grej men det var helt fantastiskt bra, så nu bestämde jag mig för denna, med samma bolag. Det är ju betydligt kortare avstånd än hela vägen ner i Italien också, så fler dagar med faktiska upplevelser då det bara blir en övernattning på väg upp och ner. Och så prisvärt det blir med bussresor med halvpension - och så bra det känns ur miljöperspektiv (även om jag förstår att tåg såklart är bättre).
Så jag är extremt pepp, minst sagt! Rouen, Caen, Omaha Beach, St Malo, Mont St Michel, Bayeuxmuseet, Jersey (har "alltid" velat åka till kanalöarna), Giverny och Monets trädgårdar (omg!) och så Paris, som ju aldrig gör ont. Det ska bli underbart!
Gud vad underbart det verkar att bara ge sig iväg sådär spontant! Själv är jag alldeles för o-spontant lagd och har oftast en plan för alla mina semesterdagar redan vid början av året, men en vacker dag kanske... Hoppas att du får en underbar resa!Split i Kroatien blev det till slut, flyger redan pa Sondag!
Hallereda da sa fort livet kan vanda - iden om att ta semester foddes igar..
Nu ska jag bara hamta ut pengar imorgon, och forsoka reda ut hur jag transporterar mig nagonstans. Kanns redan som att mina fyra dagar inte kommer vara tillrackligt - sa mycket att se/gora, och jag vill mest ha en chans att koppla av!
Gud vad underbart det verkar att bara ge sig iväg sådär spontant! Själv är jag alldeles för o-spontant lagd och har oftast en plan för alla mina semesterdagar redan vid början av året, men en vacker dag kanske... Hoppas att du får en underbar resa!
Ännu bättre!Ja, det är första gången jag själv bokar något med så här jort varsel, men vad tusan. Det går säkert jättebra.
Är singel och bor i lögenhet utan djur, så 0 ansvar utan mig själv, och har inte riktigt tagit mig tiden att pmanera något men kände att, nä vad tusan, jag behöver en semester! £100 kostade flyget, och boendet gick oå £200 för 4 nätter, så ruinerad blir jag iaf inte![]()