Resa till Island för första gången

Tättran

Trådstartare
Hej. Vi ska åka utomlands för första gången någonsin. Så då slår vi till med Island som verkar helt underbart:) Vad har man i handbagaget med sig i planet.Hur stor väska har man då? Alla tips och råd är välkomna!

Sv: Resa till Island för första gången

Det finns restriktioner på hur stor och hur tung väska du får ha som handbagage (och incheckat) och det brukar variera lite beroende på vilket bolag då åker med. Så det är viktigt att gå in på flygbolagets hemsida och titta. Det står hur bred, hög och djup väskan får vara - 55x40x23cm är till exempel ett vanligt mått. Viktbegränsningen brukar vara runt 8-10 kg, men kan även vara mindre eller lite mer.

Sedan finns det restriktioner på vad du får ha i handbagaget. Vassa föremål är till exempel inte tillåtet och du får bara ha en viss mängd flytande vätska med dig. Även detta står det mer specifikt om på flygbolagets hemsida.

Det viktiga är att lägga allt man är rädd om i handbagaget. Inga dyra kameror eller ömtåliga föremål i det incheckade. För egen del har jag till exempel nästan enbart kamerautrustning och dator i handbagaget och den lilla plats som blir över går till pass/pengar/mobil/biljetter och liknande som är viktigt att ha till hands:)

Liknande trådar

Fritid Om några veckor ska jag för första gången åka till London på semester en vecka. Jag ska bland annat se Harry Potter och det fördömda...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 214
Senast: sjoberga
·
Fritid Vi planerar att dra med familjen (två föräldrar med två vuxna barn) till Island, denna gången med båt. Vi funderar nu på att åka under...
Svar
16
· Visningar
1 120
Senast: Stinaelin
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 071
Senast: KesoNeso
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar