Vi åkte till Thailand första gången med dottern när hon var 7 månader.
Vi hade med både vagn och babyskyddet.
Till flyget hade jag klämmisar, välling samt att vi fick en burk med mat, frukt samt frukost även till henne på flyget. Jag ammade till viss del fortfarande så det var inga problem. Det var lite jobbigt med sovandet på flyget eftersom hon inte hade egen stol så hon sov på mig hela resan.
Hade med extrakläder till henne, men inte mig, vilket hade behövts då hon kräktes ner hela mig vid avgången.
Till själva resmålet hade vi med burkmat hemifrån, 1 till lunch och en till middag varje dag samt klämmisar/fruktpureer 2 st för varje dag. Hade även med grötpulver till frukost/mellanmål och vällingpulver till kvällen.
Samt egna flaskor, skedar, tallrikar osv.
Vi vågade inte riskera att hon skulle bli magsjuk under resan så vi hade helt enkelt packat med ALLT till henne för att minimera risken.
Nästa gång vi åkte var hon 1 år och 4 månader. Då hade vi med några få burkar utifall att hon skulle bli sjuk och vi ville ha något milt för Magen samt några klämmisar av samma anledning.
Vi hade med egen vagn, åkte transferbuss så valde att inte ha bilstol med då hon vuxit ur babyskyddet.