Resa i April?

Fille

Trådstartare
Vi funderar lite på att resa nånstans i april, lite varmare land än sverige! Thailand, dubai/oman och gambia vet jag är varma i april men dom ligger lite över vår tilltänkta budget. Har då kollat Kanarieöarna, Grekland och Turkiet. Våren i Grekland sägs va fantastisk! Men är det varmt då? Har kollat lite på medeltemperaturer och så, grekland och turkiet verkar vara ungefär samma medeltemp men turkiet verkar ha ngt mera regndagar i april. Min kompis säger att det är mkt bättre väder på Kanarieöarna men kollar man då medeltemp så ligger dom 2-3 grader högre bara. Har nån av er varit på nåt av dessa ställen i April?
Vi va i Egypten samma tidpunkt förra året och temperaturen var bra men känns lite halvoroligt att boka där ifall att det blossar upp nåt!

Sv: Resa i April?

Jag skulle välja Egina eller Naxos, mycket positiva erfarenheter av bägge. Hur varmt det är kan jag dock inte svara på, men tillräckligt skulle jag tycka.

Sv: Resa i April?

Båda låter som Grekland?:) Jag kräver inte supervarmt men som en lite bättre svensk sommar skulle vara trevligt!

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi gav min mamma en resa i julklapp. Tanken va att hon kunde få åka till nåt ställe över sin födelsedag (i mars) men det är inte tvunget...
2
Svar
38
· Visningar
2 198
Senast: Thomasine
·
Äldre Har länge tänkt att man kanske skulle försöka göra en tråd där man samlar frågor och tips om resande. Nu råkar jag ha en fråga, så då...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
12 909
Senast: Gabbi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar