Resa bort - utan katt

_saga_

Trådstartare
Lite småfunderingar.
Jag och sambon har ytterst löst pratat om att ta tjänstledigt i höst och åka på långresa, 1-2 månader.
Funderar på hur man ska göra med kissen då.
I julas var jag bortrest en månad och då bodde han hemma hos mina föräldrar som har en kastrerad hane och det gick alldeles ypperligt.

MEN.
I dagsläget vet jag om att min katt är foderallergiker.
Mammas katt är en kräsen kille och om han får för sig att inte äta den maten så går det inte heller.
Är det värt att försöka? Eller ska jag försöka med nån annan som jag kan lita på? Försöka få nån bo hemma hos oss?
Det är svårt med semester eftersom min katt är mycket viktig och jag inte skulle låta vemsomhelst ta hand om honom.
Hur hade ni resonerat?

Sv: Resa bort - utan katt

Båda är smala av naturen och har fri tillgång. Jag vill inte riskera att min katt får i sig nånting annat..

Sv: Resa bort - utan katt

Men MÅSTE dom ha fri tillgång eller har dom det av bekvämlighetskäl? Mina katter har normalt fri tillgång på mat men ibland har jag behövt banta den ena hannen lite så då har jag matat dom andra två katterna oftare än honom osv, dom andra två är pinnsmala av naturen men inte lider dom av att äta 5-6 gånger om dagen än att ha fri tillgång. Vill man så går det, det är bara en fråga om hur mycket tid man kan lägga ner på det.

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 955
Senast: KesoNeso
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 303
Senast: Otherside
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 872
Senast: Stereo
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka