Rep nosgrimma uppdatering med bilder :)

Sv: Rep nosgrimma uppdatering med bilder :)

Nämen va kul, en sån nosgrimma har jag hängandes i sadelkammaren, jag använde den på min tävlingshäst då...1988 ;)

Det är ju riktigt snyggt....den ska nog putsas upp igen. Tävlingshäst ala 2008, vilken sport, man kan nog hålla på länge :D

Fin! Ser ut som den jag har, köpte begagnad på globen nåt år, typ 50kr

11092492.jpg

tänkte passa på o fråga dig och alla andra som har nosgrimman, vad gör man för att de ska hålla sig fina och vita? Vill inte ha brun repnosgrimma när man från början beställt vit :D

Senast ändrad:

tänkte passa på o fråga dig och alla andra som har nosgrimman, vad gör man för att de ska hålla sig fina och vita? Vill inte ha brun repnosgrimma när man från början beställt vit :D

Man tvättar hästen! :devil:

Äsch... antar att det går att använda typ tvål att rengöra med under ljummet vatten?

min har inte hunnit bli skitig än, men den verkar lätt att tvätt. Håller på Seabaz tips.

Såg en ryttare (inga namn nämda) Som kombinarade denna nosgrimman med pelham bett och REMONT nosgrimma. 1 par tyglar i "stången" på pelham bettet.

Sånt här får mig att reagera lite..:cool: hoppas bara ryttare vet vad den sysslar med...

konstig kombination men en fråga, vad är det som är speciellt med denna repnosgrimma?

Jag har en själv men ser den som en vanlig nosgrimma iom att repet är så mjukt.

Med ett hårt (vaxat) rep blir det helt annan effekt vilken man använder i western på unghästar (?)
Man spänner den inte alls hårt men den ska lära hästen att det tar stopp när den gapar och blir lös när munnen är stängd.
Iom att den är hård så ligger den aldrig emot hästen på samma sätt som en mjuk...

*KL

Jag tycker det här verkar vara en modegrej och tycker inte alls om det. Anses att repnosgrimmor endast ska användas då det verkligen behövs, då de är mkt skarpa och skrapar på hästen även om du bara drar åt den löst.

Vi har en häst som gick med repnosgrimma men endast på tävling, då han lyssnade bättre. Men så fort han kom ut från banan lossade vi helt på repet.

Men det kanske bara är jag? Däremot tycker jag att det ser supersnyggt ut på din häst, även fast jag inte är för användande av den på hemmaplan;)

men som sagt så sitter den superlöst, han måste gapa riktigt ordentligt för att ens märka den, o han är välriden o bra i munnen o jag är mjuk i handen så det gör han inte.

va kosta den ? var beställde du ??

skitfin :love:

Varför har man repnosgrimma istället för en vanlig nosgrimma? Är den skapare eller nått sånt?

den är skarpbara, mindre anläggningsyta o hårdare än läder. Men jag har den för att den är snygg.

Blohme > beställd från england kostade drygt 400 inkl frakt.

Jag vill ha en sån till mitt sto , men hon hade väl sätt väldigt skojig ut i den ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka