Rentino eller förslag?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Yahoo
  • Startdatum Startdatum
Y

Yahoo

Hade funderingar på att betäcka mitt sto med First Wish men nu när inte han finns tillgänglig försöker jag hitta någon annan. Eventuellt att jag väntar till nästa år. Har blivit lite nyfiken på Rentino. Någon som vet något om honom?
Stoet är e:Bellini-Good Future. Mycket trevlig häst med tre bra gångarter. Hon hoppar bra och är arbetsvillig. Önskvärt vore en lite mer högställd häst.
Annars, vad skulle du föreslå?

Sv: Rentino eller förslag?

Jag såg Rentino på Tullstorps visning i år och tyckte om vad jag såg! Han verkar vara trevlig och ridbar men vissa anmärker på att han har lite korta framben samt att överlinjen kanske är lite svag...
Varför inte Biggles? Där har du garanterad resning, jag använder honom på mitt chapmansto i år och hoppas att hon tar sig. Där vill jag ha upp fronten men är nöjd med stoet i övrigt!

Annars lämnar ju Don Romantic, Bocelli och Rubinrot mkt fina avkommor alla tre, även Figare R är en kandidat.
Dessa hingstar börjar ju ha avkommor på treårs så det är alltid bra att ha som riktlinje vad de får för poäng. Då vet man ju också att de går att rida osv så att man inte får en galenpanna mor sin vilja. Det är ju annars risken med nya hingstar som man inte vte ngt om (ex. d-day)

jag gilllade det mesta jag såg på Tullstorp..Dessutom var allt väldigt snyggt paketerat ;).
Jag gillade också Rentino, men även Chirlon, Roseveldt och Scharmör, å andra sidan var det inget större fel på Hohenstraufen heller. Samtidigt som vi fick se en tjusig Okeanosavkomma som rörde sig trevligare än sin far och det är ju ett bra tecken. :)

Det finns så många fina hingstar att välja mellan, jag tror du får precisera ytterligare, gärna en bild, så är det lättare att tycka till.
U

Måste bara fråga, varför är inte First Wish tillgänglig? Har själv haft funderingar på att ta han till mitt sto.

:laugh:

First Wish är tagen ur avel, pga struppipning.

Jag är inte jätteförtjust i Rentino. Han kommer med all sannolikhet bli en jättefin tävlingshäst, men hans exteriör lämnar väldigt mycket att önska. Hans överlinje är inte särskilt, halsen är rätt lågt ansatt och han är sänkt i ryggen.

Men om du har ett sto med stark exteriör så kan det kanske vara värt att chansa då han har intressant stam och ridbarheten verkar mycket hög. Tycker dock att det finns mycket trevligare alternativ i Tullstorps program.

överlinjen kanske är lite svag...
Såg det där när jag sökte lite mer och där går han bort. Stoet skulle behöva ha en hingst med bra rygg och bakdel. Själv är hon lite "tunn".

Bocelli verkar bra, tror han skulle passa stoet bättre.
Tyvärr har jag ingen bild i dagsläget då min dator kraschat.

Har hittat såå mycket snygga hingstar, får nog vänta till nästa år med betäckning och åka på lite fler visningar.

Tack för svar!

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 943
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 694
Senast: Stereo
·
Avel Jag har ett dilemma och skulle uppskatta åsikter utifrån! Jag har ett, i både mina och andras ögon, fantastiskt sto e quite easy. Hon...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
16 481

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka