Rent fullblod till dressyr

S

Salla

Finns det någon här som har ett rent fullblod och tävlar dressyr med? Och vad tävlar ni för klasser?

Sv: Rent fullblod till dressyr

Har ett rent fullblod, startklar LA och siktar mot stjärnorna! :p

Allvarligt, går jättebra. Älskar mitt XX!

Har haft ett ryskt fullblod.

Tävlade upp till Msv B5 med godkända resultat, mängder med placeringar i LA.
Däremot kände jag att han ville mer än vad kroppen kunde om jag skulle försöka ta honom vidare och det kändes inte schysst att pressa honom vidare. Traven till exempel hade han inte naturligt och det tog mycket på honom att lära sig ett "bättre" rörelsemönster än hans naturliga.

Därför sålde jag honom till en tjej som behandlar honom som den kung han är och värdesätter honom som "läromästare".:bump:

Jag har inte haft ngt xx själv men ridit några stycken. Så jag kan väl berätta om två av dem.

Den ena red jag ganska mkt ett tag, hade med den till min tränare osv.
Den hade väl inga superförutsättningar egentligen rörelsemässigt sätt och så men massor av vilja så den hade nog kunnat gå ganska långt ändå. Tyvärr så finns han inte vid liv längre.

Den andra var jag faktiskt lite inne på att köpa som dressyrhäst. Den rörde sig verkligen jättetrevligt och var jättego att rida dock var han lite liten vilket var synd. Men jag fastnade för en annan.

Jag hade ett fullblodssto på foder som åtminstone hade tränats upp till st george, hon var :love:

Jag har ett fullblod, har startat ngra tränings och klubbtävlingar LB2 med honom med godkända resultat, dock har vi inte tävlat på väldigt länge nu då han var skadad en lång period, men nu är han igång igen. Han är utbildad LA, jag hoppas komma ut på lite lätta tävlingar framöver med honom, förhoppningsvis i vår eller senast till hösten. Är en perfektionist som har en stor tendens att sitta hemma och slipa slipa slipa :angel:

Rent allmänt så rör han sig helt okej för lätta klasser t.o.m LA, med stora plus för skritten och galoppen. Traven är medioker dock, men blir bättre med god ridning.

känner en gammal xx-herre som nu är inne på sitt 24:e år. Fortfarande pigg o riktigt fräsch i kroppen! Ägarna köpte honom som 18-åring o då hade han bara stått i hage i många år. Men jäklar vad han är välutbildad :love:
Vår instruktör som kommer till gården varje vecka testade rida honom en gång o himlarns vad den hästen gick :love: galoppombyten var inga problem på denna häst inte. han är ganska liten, ca 155 cm, men när hon red honom växte han minst en dm. Han har trevliga gångarter o rör sig väldigt elegant. ägarna insåg nog då vilket kap de hade gjort :angel:

han är vad jag vet endast tävlad i galopp o steeplechase när han var yngre, men han skulle lätt kunna gå LA när han är igång (med en duktig ryttare).

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
686
Senast: Amanda_F
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige måste bryta med gamla mönster och våga förändra, skriver Ridsports webbchef Lina Nydahl – och påpekar att såväl Danmark som...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: Gunnar
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur