Rensa vax ur öronen på barn

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rensa vax ur öronen på barn

CillaW: Nu när du ändå gett dig in i tråden :angel:

För 3 mån sen var det öroninflammation där trumhinnan sprack (?) och det kom ut massor av var. Är det ändå säkert att spola öronen, det borde väl läkt på 3 mån? Eller kan allt vaxet vara ett tecken på att det inte läkt som det ska?
 
Sv: Rensa vax ur öronen på barn

(knapplån)

Tro mig om trumhinnan spräcks på ett barn märker man det. Är själv ett öronbarn och jag kan säga att själva spräckandet gjorde ont... Efter att trumhinnan spräckts gjorde det inte ont på mig men en sköljning med vatten tror jag knappast hade påverkat min hörsel.

För övrigt var jag hemma hos en läkarfamilj med en liten pojk på cirka 4 år, pojken klagade på ont i örat och ville att jag skulle titta (jag var barnvakt) Inte för att jag trodde att jag skulle se något men titta utan grejer i ett öra skadar inte då pojken ville det. Jag såg vaxproppen... (spysmiley) så när pappa som är läkare kom hem så sköljde han ur den. Så det var en till läkare som använde sig av sköljning i barnöron.

Javan
 
Sv: Rensa vax ur öronen på barn

CillaW skrev:
Bra att varet kom ut :) men nu måste det ha läkt.
Tack!

Jag måste säga att jag fasat för öroninflammationer, men på den här märkte vi knappt nåt förrutom en aning gnällig på natten. Först när det kom ut en massa var misstänkte jag öroninflammation!
 
Sv: Rensa vax ur öronen på barn

Bättre sent än aldrig, men idag tog jag mig för att ringa BVC. Hon sa att det brukar räcka att droppa i en eller ett par droppar Revaxör vid sängdax i en vecka så renar örat sig själv. Bad med öronen under vatten är ju också bra (vilket barnet gärna gör). Om det inte blev bättre fick vi gärna komma upp.
 
Sv: Rensa vax ur öronen på barn

*kl*
Först måste jag säga: man hör när trumhinnan gått sönder.
Man ska inte spola öron som haft öroninflamation där trumhinnan gått sönder om man inte kan kolla att den är hel.
Inte heller när man har rör genom trumhinnan.
Vatten innanför trasig trumhinna är inte skönt.
Att suga ur vax ur ett känsligt öra är tortyr.

Öronbarn(vuxen) med ca 15% hörsel kvar mycket tack vare dåligt skötta öroninflamationer
 
Sv: Rensa vax ur öronen på barn

Trumhinnan gick sönder. Ang. hörseln så är det så att jag misstänker antingen dålig hörseldålig pga allt vax, eller så är det bara en kul grej /en fas att säga VA till allting.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 505
Senast: Modest
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 083
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 968
Senast: mars
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 795
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp