Rensa dammsugarrör???

bettysmatte

Trådstartare
Blir galen på nuvarande dammsugare. En liten volta som följde med nya huset. De andra två bor fortfarande i gamla huset, så det är det här lilla "krypet" som jag använder nu. Det mest irriterande med den är att den - troligtvis - har ett ovanligt smalt rör (och "sugöppning") för den blir igenkorkad JÄMT :mad: ! Man kan dela på den längst upp, dvs ta bort rör och munstycke tillsammans, men jag har inte lyckats dela något mer på den. Det är jättesvårt att komma åt smuts som "sätter sig på tvären"... Hur gör ni för att rensa i dammsugarröret???

Hur stort är röret?? När nånting fastnar hos mig i röret så brukar jag stoppa in kvastskaftet och peta ut vad det nu är. Men mitt vanligaste problem är att det korkar igen i dammsugarhuvudet precis i leden där den lixom böjer sig. Då trycker jag i handtaget från min flugsmälla som är typ tjockare ståltråd så den är lite böjlig.

Hur stort är röret?? När nånting fastnar hos mig i röret så brukar jag stoppa in kvastskaftet och peta ut vad det nu är. Men mitt vanligaste problem är att det korkar igen i dammsugarhuvudet precis i leden där den lixom böjer sig. Då trycker jag i handtaget från min flugsmälla som är typ tjockare ståltråd så den är lite böjlig.
Bra idéer - ska genast prova flugsmälletipset :) !

Flugsmälletipset funkade i båda ändar - toppen :) ! Denna dammsugare passar nog bäst till en liten innerstadslägenhet... Den kvävs av sådant som finns här ute på landet, t.ex torra löv... :mad::down:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka