Renrasig kamphund VS Blandraser m kamphundar

J

jaha ja

Många trådar om kamphundar, men?

Jag undrar just det, när man diskuterar i en tråd så pratas det om pitbull & kamphundar.

Det är för mig ett samlingsnamn för både blandrashundar & amstaff, staffe & även renrasiga pitbull med papper.

Alla som har en blandras oavsett hur många procent amstaff eller staffe det är i kallar sin hund för amstaff, staffe.
Vilket inte är riktigt sant.

Det är ju en blandras & tyvärr får alla hundar utan papper ingå i den kategorin.


Mitt problem som jag då undrar, hur ser samhället igentligen på blandrashundar med kamphundar i VS Renrasiga kamphundar, som amstaff & staffe?
 
Sv: Renrasig kamphund VS Blandraser m kamphundar

same shit:cool:

Ledsen, men vissa typer av hundar korsar man med av olika orsaker.
Kamphund korsar man ofta in just för det "tuffa" utseendet och kamp-egenskaperna, då det är de som utmärker raserna. Lägg det på en (ex)dobermann, och du har en fyrbent katastrof.

Renrasen har fortfarande för mycket kampegenskaper av det negativare slaget för att jag ska se på dem med blida ögon, plus att ägare av dessa raser ofta verkar ha köpt dem av fel anledning och inte kan se vad de har i kopplet.


edit: för övrigt är jag rätt less på den här typen av diskussion. Den kommer ingenstans, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra.
 
Senast ändrad:
Sv: Renrasig kamphund VS Blandraser m kamphundar

same shit:cool::D

Ledsen, men vissa typer av hundar korsar man med av olika orsaker.
Kamphund korsar man ofta in just för det "tuffa" utseendet och kamp-egenskaperna, då det är de som utmärker raserna. Lägg det på en (ex)dobermann, och du har en fyrbent katastrof.

Renrasen har fortfarande för mycket kamp av det negativare slaget för att jag ska se på dem med blida ögon, plus att ägare av dessa raser ofta verkar ha köpt dem av fel anledning och inte kan se vad de har i kopplet.


Håller med om de du skriver om blandraser men däremot tror jag att folk som köper renrasigt med papper är seriösa hundmänniskor med ett intresse för just den rasen de har köpt!!
 
Sv: Renrasig kamphund VS Blandraser m kamphundar

vojne, vojne:D

Intressant vore ju att veta hur många % som är just renraser.

Nu ska jag sluta för dagen. Mot mat och snygga karlar:D
 
Sv: Renrasig kamphund VS Blandraser m kamphundar

same shit:cool:

Ledsen, men vissa typer av hundar korsar man med av olika orsaker.
Kamphund korsar man ofta in just för det "tuffa" utseendet och kamp-egenskaperna, då det är de som utmärker raserna. Lägg det på en (ex)dobermann, och du har en fyrbent katastrof.

Renrasen har fortfarande för mycket kampegenskaper av det negativare slaget för att jag ska se på dem med blida ögon, plus att ägare av dessa raser ofta verkar ha köpt dem av fel anledning och inte kan se vad de har i kopplet.


edit: för övrigt är jag rätt less på den här typen av diskussion. Den kommer ingenstans, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra.



Förstår att din erfarenhet är väldigt liten.

Även vi inom renrasiga kamphundar har stora problem med både blandraser, men först å främst ägarna till just dessa.
Som köper dom till vad du just skrivit.

Det är väldigt sällan en så oseriös köpare lägger ut runt 12.000kr på en renrasig.
När dom kan få en för runt 6000kr som passar precis till just deras ändamål : tråkigheter.

Sen behöver man ju inte svara på alla trådar :idea:

Jag som har flera renrasiga amstaff & flera barn från yngre till äldre har många års erfarenhet av just hur bra dom går ihop med både andra hundar, hundarna här hemma & barnen Plus deras kompisar & alla andra runt omkring oss som har både andra raser men även amstaff & staffe.
 
Sv: Renrasig kamphund VS Blandraser m kamphundar

jaha ja :
Alla som har en blandras oavsett hur många procent amstaff eller staffe det är i kallar sin hund för amstaff, staffe.
Vilket inte är riktigt sant.


Vadå ALLA? :confused: Ursäkta, men jag har en blandras med en liten procent am.staff och jag säjer inte att jag har en am.staff.

Och om jag gjorde det skulle folk som kan hund garva ihjäl sig för det ser hon knappast ut som....:devil:

Jag säger helt enkelt vad hon är, och inget annat!! :cool:
 
Sv: Renrasig kamphund VS Blandraser m kamphundar

Kl

Jag känner så här:

Om det är en mogen människa som vet vad den har i kopplet, köpt en Amstaff, reggad, med föräldrar med känd mentalstatus (som inte är helt åt helsikke), fine, då tycker jag det är helt okej.

Fast även inom reggade amstaffs, staffs osv, så finns det skitungar med för mkt pengar som köper som en respekt grej! Fast dock inte så många!

Därimot alla dessa jävla "amstaffs" för 4000-7000 :- och alla skitblandraser med kamphundar i, nä, slopa hela högen! (gäller även vanliga blandraser)
 
Sv: Renrasig kamphund VS Blandraser m kamphundar

vojne, vojne:D

Intressant vore ju att veta hur många % som är just renraser.

Nu ska jag sluta för dagen. Mot mat och snygga karlar:D

ja, men visst.
Gjordes det en undersökning eller statestik.

Där man registrerade hundar för vad dom är (så gott det går)

Men då kunde man ju komma fram till procentuelt hur det ligger till med attaker av renrasigt VS blandras med kamphundar.
 
Sv: Renrasig kamphund VS Blandraser m kamphundar

jaha ja :
Alla som har en blandras oavsett hur många procent amstaff eller staffe det är i kallar sin hund för amstaff, staffe.
Vilket inte är riktigt sant.


Vadå ALLA? :confused: Ursäkta, men jag har en blandras med en liten procent am.staff och jag säjer inte att jag har en am.staff.

Och om jag gjorde det skulle folk som kan hund garva ihjäl sig för det ser hon knappast ut som....:devil:

Jag säger helt enkelt vad hon är, och inget annat!! :cool:

Ber om ursäkt, skulle skrivit många
Visst finns det dom, va ju att överdriva. :bow:

Men även som du säger, man kan se att det är inte renrasigt, eller man kan ju urskilja att det kan var amstaff, staffe i.
Så är det ju många som strider för det ändå
 
Sv: Renrasig kamphund VS Blandraser m kamphundar

Kl

Jag känner så här:

Om det är en mogen människa som vet vad den har i kopplet, köpt en Amstaff, reggad, med föräldrar med känd mentalstatus (som inte är helt åt helsikke), fine, då tycker jag det är helt okej.

Fast även inom reggade amstaffs, staffs osv, så finns det skitungar med för mkt pengar som köper som en respekt grej! Fast dock inte så många!

Därimot alla dessa jävla "amstaffs" för 4000-7000 :- och alla skitblandraser med kamphundar i, nä, slopa hela högen! (gäller även vanliga blandraser)

Ja men visst, tack
 
Sv: Renrasig kamphund VS Blandraser m kamphundar

Ingen fara! :)

Nu hoppar jag ur tråden, jag har för vana att inte lägga mig i kamphund eller blandras diskussioner! :idea:
 
Sv: Renrasig kamphund VS Blandraser m kamphundar

Var det ngn slags ironi där eller? :)

hm, ja även om jag inte har en aning om vad du har för åsikt om mig som skrivare. :/

Men jag menade just det jag skrev, då det stämmer så bra överens med det jag känner. :D
 
Sv: Renrasig kamphund VS Blandraser m kamphundar

Jag har inga åsikter om dig som männsika! :)

Jag förstod bara inte, höll du med mig om vad jag skrev, eller var du ironisk?
 
Sv: Renrasig kamphund VS Blandraser m kamphundar

Nu vet jag att pitbull är en egen ras, men när de pratas om just pitbull här i sverige så är de blandras jag tänker på.
De har blivit en benämning för alla hundar med kamphundsraser i.

När jag först blev intresserad av rasen för ca 10 år sedan så sa de flesta uppfödare till mig att en pitbull är en blandras....
 
Sv: Renrasig kamphund VS Blandraser m kamphundar

Förstår att din erfarenhet är väldigt liten.

Måste jag ha liten erfarenhet bara för att mina erfarenheter skiljer sig från dina?

Det är väldigt sällan en så oseriös köpare lägger ut runt 12.000kr på en renrasig.
När dom kan få en för runt 6000kr som passar precis till just deras ändamål : tråkigheter.

Varför tror du det? Folk köper chihuahuor på parkeringar för 15.000 och när hunden dör nästa vecka köper de ny på samma parkering av samma köpare. Även puckade människor kan ha pengar.

Sen behöver man ju inte svara på alla trådar :idea:

Det gör jag inte heller, men jag antar att du inte gillade mitt svar.

Jag som har flera renrasiga amstaff & flera barn från yngre till äldre har många års erfarenhet av just hur bra dom går ihop med både andra hundar, hundarna här hemma & barnen Plus deras kompisar & alla andra runt omkring oss som har både andra raser men även amstaff & staffe.

1010101010
 
Sv: Renrasig kamphund VS Blandraser m kamphundar


Vad beträffande dit svar, så anser jag att man är ganska smålöjlig om man måste skriva på trådar man även måste påpeka man är trött på.

Har man inget annat att göra :confused:

Sen vad det gäller pengar så har du alldeles rätt, även om dit ex. om att köpa en hund till för 15000kr när den första dog & det på samma ställe var häftigt :o

& åter igen, uppfödare som säljer renrasigt, väljer med största omsorg sina valpköpare & dom som vill köpa en statuspryl pga utseendet, & inte vet vad dom gör, bryr sig inte specielt mycke om stamtavlan & betalar gärna mindre oavsett om dom har pengar eller inte. :cool:
 
Sv: Renrasig kamphund VS Blandraser m kamphundar

Det är ju samma typ av hund, på så sätt tror jag inte korsningarna skiljer sig speciellt mycket från de renrasiga. Däremot kan ju aveln vara mindre planerad och föräldrarna lite hur som helst. Men då hade det gått snett även om föräldrarna var av samma ras.

Jag tror att fler oseriösa skaffar blandraser eftersom det är billigare och de har ingen anledning till att vilja vara med i SKK.
 
Sv: Renrasig kamphund VS Blandraser m kamphundar

Vill bara slänga in att jag alltid har uppfattat dig som trevlig och seriös:)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Nu är jag arg och förbannad över slarvputtar och sådana som inte har en aning om saker. Jag säger inte att jag är perfekt men vissa...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
21 642
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Startar en ny tråd för detta ämne. Mitt syfte var inte att dumförklara någon genom att använda ordet erkänd istället för godkänd, det...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 790
Senast: Raderad medlem 94602
·
M
Övr. Hund Hanlade först och främst om att lägenhetsföreningar inte vill ha in hyresvärdar som äger en Kamphund. Undrar då vilka hundar de menar...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 801
Senast: midnight Rags
·
Övr. Hund Jag har under årens lopp sett hur synen på blandraser har förändrats. Förr hette det att valparna hade kommit till av misstag, men nu...
9 10 11
Svar
206
· Visningar
15 296
Senast: zeniakas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp