Renovering utav stall

Oðinn

Trådstartare
Hejsan! Någon här på Bukefalos som renoverat om ett stall tidigare?
Jag och min sambo har pratat om att bygga om våran "gård" för att ha hästarna närmare och desutom utöka mängden.

Vart köpte ni virke så som hagstolpar, paddockmaterial, dörrar, galler SAMT boxar?! Jag har kollat runt lite men hittar ingenting och då ligger boxarna på x-antal tusenlappar. Även om man vill få det så snyggt som möjligt så vill jag ändå kunna vara lite ekonimisk för plånboken.

Kom gärna med tips!
Det finns en liknande tråd här men jag fick inga svar eller tips på det jag vill ha där därför skapade jag en egen. :)
 
Sv: Renovering utav stall

Vi köpte allt virke till hela stallet på en välsorterad brädgård, stolpar till hagarna hos en foderaffär, och alla galler gjorde min smed till sambo.:love:
Sen byggde vi allt själva, hela stallet, boxinredning, sadelkammare m.m. Skitkul, men jobbigt och tidskrävande.
Det enda som lejdes bort var gjutningen av stallgolvet, då kom det en lastbil med materialet och sen gjorde chauffören allt jobb med det.
 
Senast ändrad:
Sv: Renovering utav stall

Begagnade stolpar och tråd från en vän, samt lite nytt från Hööks.
Virke från ett sågverk en mil bort och en del tog vi från vår egna skog och hyvla :) två boxar gjorde vi - allt av trä - inget färdigt. Två begagnade boxdörrar (egentligen lite smala) som vår granne snickrade ihop med mellanväggen (stallet blev litet och det blev två boxar på hela långsidan - så inga andra väggar behövdes). Grannen gjorde även betonggolvet. Vi lade grus och armering själv. Innerväggar, innertak och isolering gjorde vi också själv. Rev osv. Gjorde hål för fönster och sådant skötte n annan.

Vet inte vilken sida jag kan ladda upp bilderna på för att kunna visa här sen. Blev inte så illa. Det är dock på vårat sommarställe nu så jag står inhyrd i ett modernare stall nu.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 216
Senast: Ajda
·
Anläggning Jag har en stor lada på min gård, där jag har en fundering på att bygga boxar. Jag vill helst bygga själv, dels av kostnadsskäl och dels...
2
Svar
20
· Visningar
2 731
Senast: Pilot
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 824
Senast: Crossline
·
Övr. Hund Hej! Vi har lite framtids planer eller projekt på gården 🐶 1.Vi har ett gammalt häst stall m. 7st boxar, ganska stor sadelkammare, 1st...
Svar
1
· Visningar
1 771
Senast: Monifa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp