Renovering i stallet

VarmblodsBruden

Trådstartare
Hej! Jag har en halvfoderhäst som jag ska flytta till mig ev i sommar. Men tidigare i stallet har det varit grisar i boxarna så det är retså mycket att mocka ur. :/ Och när jag började att mocka så såg jag att golvet var ofräscht/sänder/dåligt! Då det är trä golv. Vad ska jag göra? Ska jag mocka klart och ta bort träplankorna och lägga in nya? (hela golvet är inte dåligt utan endast på en del ställen. ) och vad ska jag ha sedan för under lag isf? Spån? Halm?

Till att börja med: räcker takhöjden? Sedan: håller boxarna måttet? Grisboxar är ju betydligt lägre än hästboxar i vägghöjd etc.

Vad hästarna ska stå på beror ju lite vad för hästar och vad de är vana vid. Men tänk på att hästar kan tycka rejält illa om grislukt, och vägrar ofta gå in och det luktar minsta lilla gris.

Hoppas du hittar en bra häst att hålla din foderhäst sällskap.

Till att börja med: räcker takhöjden? Sedan: håller boxarna måttet? Grisboxar är ju betydligt lägre än hästboxar i vägghöjd etc.

Vad hästarna ska stå på beror ju lite vad för hästar och vad de är vana vid. Men tänk på att hästar kan tycka rejält illa om grislukt, och vägrar ofta gå in och det luktar minsta lilla gris.

Hoppas du hittar en bra häst att hålla din foderhäst sällskap.

Ja men prisis! Ja det har varit först "häst" boxar asså först så stog det hästar det! Och jaha okej ja men "min" häst är van med grisar! Och aa ska väl låna en sällskaps häst eller så till den! Tack för svar!

Med en snabb koll på historiken så hoppas jag att det är trollvarning, annars är det illa. I tråden om den halta hästen är det två fodervärdar registrerade på buke i februari som gör märkliga inlägg.

Jag ber om ursäkt om jag har fel. :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 361
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 495
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 005
Anläggning Både jag och hästen letar efter nytt boende och jag har två intressanta allternativ. Ingenting är klart ännu, men jag skulle behöva lite...
2
Svar
23
· Visningar
2 878
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar