Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
och här kommer en synpunkt från en som har trägolv i köket.
JAG HATAR DET.
Jag tillhör sorten som spiller. Det rinner ut ett glas saft/mjölk/vin eller jag spiller sås, sky eller buljong.
Vad händer. Jo skiten rinner ner i springorna. Det är ett jäkla jobb att rensa en enda liten golvspringa från blåbärskräm. Tro mig.
Om du har utrymmet så är ett tips att ställa golvskåpen 1 dm ut från väggen och sen ha en bänkskiva som är strax över 70 cm i bredd ovanpå. Det gör en fantastisk skillnad i bänkutrymme och det slipper bli så snålt med plats runt diskho och spishäll.I köket var skåpen bara skruvade eller spikade Och bänkskivorna låg lösa
Överskåpet på bild två, satt med tre skruvar... Där har dom haft det tyngsta som finporslinet
Underskåpet på första köksbilden satt med några 2 tums spik bara
Och förresten så blir det kanske ny plan om hur köket ska se ut... Ska sätta mig och planera lite igen på Ikea.
Har det stått en vedspis i det hörnet?
Nä, bara vanligt underskåp och väggskåp Däremot är det murstock bakom där, öppen spis i vardagsrummet.Har det stått en vedspis i det hörnet?
Fast skåp sitter inte med mer än så,mina överskåp sitter med 55mm skruv,2st och underskåpen med 2 st,43mm skruv.I köket var skåpen bara skruvade eller spikade Och bänkskivorna låg lösa
Överskåpet på bild två, satt med tre skruvar... Där har dom haft det tyngsta som finporslinet
Underskåpet på första köksbilden satt med några 2 tums spik bara
Och förresten så blir det kanske ny plan om hur köket ska se ut... Ska sätta mig och planera lite igen på Ikea.
Ett riktigt skitgöra, men nu är det gjortEtt par bilder från dagens jobb:
Jag och mamma började, sen kom I och mamma åkte hem. Hela plastmattan är borta efter flera timmars kämpande av I Jag mjukade upp "håret" med lacknafta och skrapade sen med tapetskrapa (?) och klickskrapa under tiden
Wow vilket jättejobb! Och så bra det blev!Ett par bilder från dagens jobb:
Jag och mamma började, sen kom I och mamma åkte hem. Hela plastmattan är borta efter flera timmars kämpande av I Jag mjukade upp "håret" med lacknafta och skrapade sen med tapetskrapa (?) och klickskrapa under tiden
Ett par bilder från dagens jobb:
Tack! Ja det blir kanon, riktigt tacksam för hjälpen av I, jag och mamma höll på att slita ihjäl oss på dom första trappstegen.Wow vilket jättejobb! Och så bra det blev!
Ja visst är den!Väldigt vacker trappa under mattan.
Ja, skator tar dom. Man måste verkligen förankra dom väl.Det har inte hänt så mycket synligt i huset, även om vi är där och grejar. Heltäckningsmattorna är borta, tråkig masonit under båda. Vi kommer inte lägga tid på att kolla under dom utan det blir klickgolv uppepå sen.
Hallen uppe och trappen är spacklad och slipad. Vi tog det säkra före det osäkra och köpte oss en stege för trappor, så vi kommer åt överallt i trappan.
Idag har vi (jag och mamma) målat taket i hallen uppe, målat dörrar (sovrum och badrum), målat lister och kanterna ner för trappan. Mamma målar vända två på fredag är tanken.
Jag vill ta bort mattan som ligger i trappen men jag får bara ett hånskratt och "roa dig med det du, när den togs bort i vårt hus tog det Sven 3 veckor att få bort allt"
Den får ligga kvar tills vidare, men någon gång ska jag ta bort den
För övrigt har min halva kokosnöt jag satte ut till fåglarna för några dagar sen försvunnit Den ligger inte på marken under trädet eller runt omkring. Undra om det är skatorna som snott den
Jo men jag lägger bara ut bilder på fb Du kan få namnet där om du vill?Har du instagram? Så dålig på att kika in här, men vill gärna se fler bilder
Angående trägolv finns det troligtvis under masoniten. Dock verkar folk ha haft spik mani förr. Här var masoniten spikad med 5cm mellanrum i kvadrater över hela skivorna!!! Så var tusentals spikhål i trägolven. Gjorde iof inte så mycket för oss då alla golven var tvungna att brytas upp pga vattenskadan och hussvampsangreppet.
Du kan PM:a mig med namn om du villJo men jag lägger bara ut bilder på fb Du kan få namnet där om du vill?