Renovera stall, hur hade ni gjort?

Gabbie

Trådstartare
Vi tänkte renovera ett stall men vi vet inte riktigt hur vi ska göra med golvet. Där är en höjdskillnad på ca 1 dm där vi hade tänkt ha en box. Hur hade ni gjort där? Vi ska självklar hugga bort den som är mest upphöjd men där är ju fortfarande höjdskillnad kvar då. Har ni några förslag?
42J042PDNROQP17A_46RC5H1SRIIB6KV4.JPG


http://image.svenskfast.se/ObjectData/42J042PDNROQP17A/42J042PDNROQP17A_46RC5G12DIIB6KTA.JPG
 
Sv: Renovera stall, hur hade ni gjort?

Om det är den kanten vid boxdörren du menar och om takhöjden tillåter hade jag gjutit på golvet utanför så att det kom i samma höjd.
 
Sv: Renovera stall, hur hade ni gjort?

Ja precis, det är den kanten jag menar :) Okej, tack för svaret :)
 
Sv: Renovera stall, hur hade ni gjort?

Hej! Om det enbart är kanten vid boxdörren så gör den väl eg inget? Smidigt att stoppa spånen när hästarna går ut o in? Annars är det väl en smaksak.
 
Sv: Renovera stall, hur hade ni gjort?

Är det ner i boxarna höjdskillnaden blir så hade jag inte gjort ngt, trevligt med extra takhöjd och ströet håller sig på plats :).
 
Sv: Renovera stall, hur hade ni gjort?

Vad är det för golv? Höja upp golvet hade inte jag gjort om det redan var gjutet. Men golvet är så gult. Är det nått sand/jordgolv eller bedrar ljuset?
 
Sv: Renovera stall, hur hade ni gjort?

Jag hade inte heller tagit bort den upphöjda golvkanten. Den gjutna biten inne i boxen kanske kan omvandlas till att ha grovfoder i? Som du enkelt kan lägga i utifrån där i hörnan? Om man gjuter på den så att den blir slät, och sedan nät/galler/väggar runt.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 757
Senast: Inte_Ung
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 427
Senast: Smurfoff
·
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 123
Senast: lizzie
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: tessan.g
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Lösa benbitar
  • Dressyrsnack 17
  • Fjordingtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp