Renlig ponny blir en slarver?

Emma-pemma

Trådstartare
Vår gamla ponny, som alltid varit väldigt renlig i boxen har plötsligt börjat lägga bajshögarna vid höhögen. Någon som varit med om liknande och hittat vad det berodde på?

Han diagnostiserades med PPID för flera år sedan och får prascend dagligen, om det kan ha något samband. Bor i samma box med samma grannar sedan flera år. En annan konstig grej som hänt var att han i somras vid ett tillfälle åt av en av de andra hästarnas färska träck, på samma sätt som föl gör. Jag tänkte då att han hade en störd tarmflora eller något. Det hände bara en gång (vad jag såg).

Har något ändrats i stallet eller hanteringen?

Jag red en häst för länge sen som hade ett bestämt bajshörn där den alltid bajsade. Sen blev den skadad och fick boxvila och började då ibland bajsa i vattenkoppen med flit. (Ja, det var med flit). Det upphörde sen när den slapp boxvilan.

Liknande trådar

Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 117
Hästhantering Hej alla.. Med risk för att skriva en lång novell nu men, känner att jag behöver bolla lite. Har en kbl-valack sen 19 år som i...
Svar
6
· Visningar
1 530
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Till er som är bra på hundpsykologi och beteende. Jättelångt! :eek: Noterat många små förändringar hos min hund och funderar lite...
Svar
2
· Visningar
1 972
Senast: Yrja
·
Hästmänniskan Hoppas någon orkar läsa detta, jag är verkligen fullständigt förtvivlad och behöver skriva av mig.:cry: Vi har hyrt in våra hästar i...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 094
Senast: Stalltjejen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info