Rengöring av datorskärm

fejko

Trådstartare
Hur gör man rent en mjuk datorskärm (Dell Latitude E4200)? Provade med trasa och diskmedel men den blev bara ännu kladdigare som en fet hinna :-(

Sv: Rengöring av datorskärm

Det bästa är ju av köpa en rengöringsspray för skärmar.
Viktigt är att använda en trasa, microfiber. INTE papper, det kan repa skärmen!
Om du har ytdesinfektionsprit hemma kan det funka:) (Är inte säker på hur det är med alcohol, det kanske skadar skärmen?)
Har man inte det hemma skulle jag bara testa ta en microfiberduk som är lätt fuktad och försiktig tvätta av skärmen, det är det säkraste och billigaste alternativet:)

Senast ändrad:

Finns små förpackningar från W5 men trasor i :)
Det går också att blanda lite fönsterputs med vatten och torka av, brukar fungera bra!

Fönsterputs använder vi till touchskärmarna på kassorna på jobbet.

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
557
Hemmet Jag håller på att bli tokig! Diskmaskinen diskar inte rent. Allting i övre korgen får en äcklig hinna med bös efter disken.. Jag har... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
5 864
Senast: Jeffery
·
IT & mobiler Hjälp, please. Jag håller på med ett litet, väldigt simpelt projekt i iMovie och ska nu lägga till musik. Jag skaffade konto på...
Svar
2
· Visningar
297
Senast: KesoNeso
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 538
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka