Rengöra toalett

MJLee

Trådstartare
Min toalett är lite missfärgad, försökt skrubba med alla möjliga toarengörare men inget hjälper särskilt bra. Har någon några bra knep för att få den skinande vit igen?

Jag har åxå haft det problemet. Fick bästa tipset härifrån buke. Cif tog bort min beläggning. Har provat bokstavligen allt inom rengöring och inget tog bort det. Inte förrän jag provade Cif. Jag fick gnugga och skura rejält men det försvann till slut. Så nu är det slut på toalettrengöringsmedel. I fortsättningen blir det bara Cif

Jag har åxå haft det problemet. Fick bästa tipset härifrån buke. Cif tog bort min beläggning. Har provat bokstavligen allt inom rengöring och inget tog bort det. Inte förrän jag provade Cif. Jag fick gnugga och skura rejält men det försvann till slut. Så nu är det slut på toalettrengöringsmedel. I fortsättningen blir det bara Cif

Cif?

1629806016617.webp

Det här är en rätt fantastisk produkt! Liknande Cif, men mer effektivt upplever jag.
1629810177259.png

För att få bort missfärgningen till att börja med, då, sedan kan man underhålla. :)

Jag använder Jotun Yachting Waterline cleaner. Används annars för att göra rent skrov från havstulpaner och alger.

Håller ca 2 msk i toaletten, låter verka över natten, solar, Alla beläggningar i vattenlåset försvinner.
Har även sprayat detta i toaletten för att ta bort i själva skålen, låter verka och skrubbar lite med toalettborsten.

Liknande trådar

R
Hemmet Vilka är era bästa knep för att rengöra kakelfogar i badrummet? Jag har problem med svartmögel (inte jättemycket men störande) i...
Svar
17
· Visningar
748
Senast: SiZo
·
Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 025
Senast: SaraXX
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
2 173
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
711
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka