Rengöra toalett

MJLee

Trådstartare
Min toalett är lite missfärgad, försökt skrubba med alla möjliga toarengörare men inget hjälper särskilt bra. Har någon några bra knep för att få den skinande vit igen?
 
Jag har åxå haft det problemet. Fick bästa tipset härifrån buke. Cif tog bort min beläggning. Har provat bokstavligen allt inom rengöring och inget tog bort det. Inte förrän jag provade Cif. Jag fick gnugga och skura rejält men det försvann till slut. Så nu är det slut på toalettrengöringsmedel. I fortsättningen blir det bara Cif
 
Jag har åxå haft det problemet. Fick bästa tipset härifrån buke. Cif tog bort min beläggning. Har provat bokstavligen allt inom rengöring och inget tog bort det. Inte förrän jag provade Cif. Jag fick gnugga och skura rejält men det försvann till slut. Så nu är det slut på toalettrengöringsmedel. I fortsättningen blir det bara Cif

Cif?
 
1629806016617.png
 
Det här är en rätt fantastisk produkt! Liknande Cif, men mer effektivt upplever jag.
1629810177259.png


För att få bort missfärgningen till att börja med, då, sedan kan man underhålla. :)
 
Jag använder Jotun Yachting Waterline cleaner. Används annars för att göra rent skrov från havstulpaner och alger.

Håller ca 2 msk i toaletten, låter verka över natten, solar, Alla beläggningar i vattenlåset försvinner.
Har även sprayat detta i toaletten för att ta bort i själva skålen, låter verka och skrubbar lite med toalettborsten.
 

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
2 154
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
652
Senast: Glimra
·
Hemmet Köpte mitt hus av ett alkispar. Mycket av det slitna och förstörda har jag fixat men ett par saker har jag låtit vara eftersom det...
Svar
10
· Visningar
1 012
Senast: Raderad medlem 68338
·
Hemmet Vi ska renovera två badrum, ett som är befintligt idag och ett som ”inte finns”, det är en toalett idag som ska byggas ut så det ryms...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
6 878
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Husköpstråden del 3
  • Parfym

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp