Rengöra grillen

Masqueradee

Trådstartare
Min grill har haft en tuff vinter/vår. Har totalt missat att locket blåst av så grill-gallret är smutsigt och lite rostigt. Därför undrar jag om ni har några tips på den ultimata grillrengöringen? Såpa? Ajax-spray?

Handlar det bara om att gallret är litet rostigt och smutsigt så hade jag givit det en omgång med stålborste helt enkelt, utan andra medel. Är gallret fett så är en variant förstås att bränna bort det, annars t ex avfettningsmedel och sedan vattenskölj. Resten av grillen kan ju bli smutsig och flottig under säsongen, då kör jag också med t ex avfettning eller med (gravt överprisat) särskilt grillrengöringsmedel.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 456
Hundhälsa Min äldre colliehane på snart 8 år har på senare tid fått lite sämre tassar - tårna har börjat "flyta ut" och tassarna är inte så...
Svar
12
· Visningar
1 452
Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 648
Senast: Glimra
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 394
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama