Remontträns

ryttaren1

Trådstartare
Ska köpa ett remontträns att ha som ”finträns” på tävling och träning, men hittar inget som faller mig i smaken.
Enda kravet är att sidostyckernas spännen (dem nedre som man fäster bettet i) måste vara utåtvända, annars får hästen skav.
Får jättegärna ha brett nackstycke också.
Gillade Pearl dressage från Ps of Sweden, men det verkar inte säljas längre? Vet någon om det finns något liknande? :)

Hööks har ett som det ska vara italienskt läder på, det heter Martone. Globus har ett som heter "Jack" med ställbar nosgrimma också, och dem har från min erfarenhet rätt bra läder. :)

Treadstone har också ett jättefint!

Om du inte söker nåt jättedyrt alltså. Men på de dyrare tränsen är det nästan alltid inåtvända spännen. Men Dyon har ett snyggt vet jag, men då inåtvända.

Senast ändrad:
Hööks har ett som det ska vara italienskt läder på, det heter Martone. Globus har ett som heter "Jack" med ställbar nosgrimma också, och dem har från min erfarenhet rätt bra läder. :)

Treadstone har också ett jättefint!

Om du inte söker nåt jättedyrt alltså. Men på de dyrare tränsen är det nästan alltid inåtvända spännen. Men Dyon har ett snyggt vet jag, men då inåtvända.
Åh, tusen tack för svar! Dyon var verkligen jättefint, synd på spännerna bara, men plånboken blir glad i alla fall :D
Lutar nog åt att det blir Jack från globus, tack för tipset! :)

Liknande trådar

Utrustning Har sett att det finns flera nostalgi-trådar med utrustning. Alltså typ sådan utrustning man minns från sin barndom för 20 år sedan etc...
Svar
18
· Visningar
2 070
Senast: Maoam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix