Remontgrimma

E

Egonson

Jag har funderat på om det skulle gå bra att fästa ett par tyglar i ringarna på en remontgrimma, och rida med det?
Om man sätter den lite högre upp på nosryggen än vanligt?

Nosgrimman är bred och mjukt stoppad men ändå stadig, så jag tänkte att det kanske skulle funka.

ja då det funkar _saarah här på buke gjorde det på sin ponny.. han hade ont i munnen då så det var en nödlösnig.. men jag tror dock sidepull eller nåt annat i den stilen äär bättre.. :) men det kan ju va smart att prova typ så som du sa innnan man lägger ut massa pengarpå ett sidepull.

tycker inte det :(
Remont grimman sitter ju så långt ner på hästens nosrygg...
bättre med ett hackamore eller sidepull där trycket verkar högre upp...

jag var ful och provade det på gubben jag hade i sommras då jag fick för mig att hans bett klämde honom eller iallafall inte var bra, då han ofta reagerade med att lägga huvudet på sned om man tog kontakt efter att ha gått utan. Fungerade bra, red så lite grand.

Liknande trådar

Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
492
Utrustning Får hem 2 varmblod och funderar om inte en av islandssadlarna jag har kan fungera. Naturligtvis kommer jag märks det när jag provar😅...
Svar
10
· Visningar
694
Senast: Roheryn
·
Utrustning Är det någon som vet innebredden på de olika modellerna för Boj och Thule? Jag är lite osäker på vad allt heter och vad de finns i för...
Svar
2
· Visningar
368
Senast: Emiro
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 097
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv