Rekord kanske?

alazzi

Trådstartare
I mitt stall är det fem stycken hästar som fyller 20 år nästa år! Av 30 hästar. Och alla är fortfarande igång och rids eller körs.

Inte bara ponnyer, de brukar ju kunna bli gamla, utan 3 stycken quarters, en shettis och en arbetshäst.

Sv: Rekord kanske?

Vi har 2 st 24 åringar(blir snart 25 åringar), som tror dom är typ 4 år rids och tränas som vanligt, 3 st 22 åringar som också är pigga och glada och sen har vi ett 3 st som ligger runt 19-20 år. Min 9 åring räknas som en bebis i gänget :D

Det är kul med gamlingar, dom är oftast lite speciella :p

jag har en som blir 24 nästa sommar. Hon tror minsann att hon e 3 å inte en dag äldre... hon e pigg som attan å fräshare än någonsin =) hon är en omskolad travare =)

Bilden e sedan i somras =)
22388589.jpg

Sen hade jag en som hade blivit 29 i feb men hon fick vi ta bort i oktober då han tappade tänder å kunde ej äta men han var pigg som attan ända tills det tog slut. han tävlade cr i både hoppning och dressy ända tills i våras så han har varit i full gång hela tiden.

På bilden e han 27 år UNG =) å har precis vatt inne å tävlat dressyr.
16376550.jpg

Har en gamling, kbltravare, 27 år:love:. Är nu mest skritt/hagpensionär nu.
Min kompis har ett hblsto, 28 år.
En annan kompis har ett korsningsponnysto, runt 31-32 år.

Vi har några gamlingar i gänget också: Fjording som blir 28 nu i januari, Vbl som blir 19 och så den yngste av dem Kbl-travare som blir 18! :D

Fjordingen är den piggaste av dem alla, bockar och far som en kanonkula när han fått stå några dagar! :rofl:

I "mitt" stall som f n har 9 st hästar är det 3 st som är över 20 - de är 22, 23 och 23 år (min ponny är 23). Alla rids, men storhästarna verkar ha svårt för att hålla hullet (det har inte min ponny ;))

I ett utav mina fd stall finns en B ponny ( Dartmoor/Island) som är 32 år och fortfarande rids/tränas/körs om än lite lättare, en C ponny som är 29 år och den rids/tränas den med. Sen finns det en del stora hästar som tex: en varmblodstravare på 20 år, ett halvblod på 20 år. Min kompis köpte sig en gammal ridskolehäst för längesedan, halvblodsvalack, som är nu 32 år. :)

I mitt stall blir hästarna gama! Äldsta nu är 27 och motioneras fortfarande. Äldsat innan dess blev 31. Min tränares hingst i full tävlingskondition är 21 nu. Och jag tyckte min 16åring var gammal :o

Hej Vet du vad det korsningsponny stoet heter?
Min kollega berättade om sin första ponny Tina (tror jag) som ska vara Sveriges äldsta ponny. Hon är 32.
Finns säkert fler?

Jag undrar hur gamla varmbloden brukar bli? Ngn som vet?
Min valack är idag 15 och jättepigg och det vill jag att han ska förbli lääänge!:banana: :bump:

i stallet där jag har hästen finns fem hästar totalt.
nästa år kommer tre av dessa vara 20år och över.. Nu är det bara två som nått 20 :D
Snärten (kbltravare) är 24 och Zeb (hbl) är 20.. o så Bell(vbltravare) är 19 nu..
Alla rids och är pigga och glada :love:

32 är väl ingen ålder.. finns nog ett helt gäng som är bra mycket äldre än så! :)
Vet en ponny som gick bort förra året..den var minst 42... det var då så länge ägarna visste med all säkerhet att den levt :D

min inhyrning är en halvblods dam pensionerad från ridskola hon blir 23år efter års skiftet. Hur fin som helst i ben och kropp och rids fortfarande!

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
927
Senast: Fiorano
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 487
Senast: Freazer
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 549
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar