"Rekommenderas"

Har också reagerat på det, skulle precis skriva en följdfråga när jag såg att sista inlägget var flera år gammalt.:cautious:

Jag såg också det just. Varför?
Dessutom så kommer samma tråd upp hela tiden fast jag redan har läst allt i den.
Funderar också på vad det är som gör att just de trådar som kommer där rekommenderas.

Rekommenderas-funktionen är en funktionalitet som sköts externt av AddThis. Exakt hur den tar fram vad som skall rekommenderas vet jag inte, jag tror funktionen varit bra då användare nog hittat till trådar de annars inte skulle hittat.
Jag skulle kunna ta bort den helt men tror som sagt att den gör mer nytta än skada och att man får ta att vissa trådar inte bara är gamla utan kanske också inte relevanta längre.
Men jag är öppen för förslag.

Jag får då bara samma rekomendationer hela tiden. Bara några som varierar mellan. Gör inte så stor nytta.

Samma här, dessutom är det en massa trådar (från ~2005) om hästar. Jag har inte häst och är bara på hund, senior och hem&hobby... Inte direkt jätteintressant.

Eller ja, jag får faktiskt upp en (väldigt gammal) hundtråd också, men då den är ett rop på hjälp åt en hund som rimligen är död sedan länge är den lika delar irriterande och deprimerande. :meh:

Samma här, dessutom är det en massa trådar (från ~2005) om hästar. Jag har inte häst och är bara på hund, senior och hem&hobby... Inte direkt jätteintressant.

Eller ja, jag får faktiskt upp en (väldigt gammal) hundtråd också, men då den är ett rop på hjälp åt en hund som rimligen är död sedan länge är den lika delar irriterande och deprimerande. :meh:

Jag håller med om att det är knäppt att så många gamla trådar rekommenderas.

Men att man blir rekommenderad trådar om hästar när man surfar på ett hästforum tror jag är något man helt enkelt får stå ut med :D

Jag håller med om att det är knäppt att så många gamla trådar rekommenderas.

Men att man blir rekommenderad trådar om hästar när man surfar på ett hästforum tror jag är något man helt enkelt får stå ut med :D

Ja det är ju inte som att jag slår huvudet i väggen av frustration eller så. :p
Men som jag fattat det så ska funktionen ha ngt slags intelligens, så rekommendationerna anpassar sig enligt varje användare? Eller har jag fattat det fel kanske?

För om det är så den ska funka tycker jag nog det blir liiiiiite snett att 95% av rekommendationerna är till forum jag har 0 närvaro på... :D

Just den får jag också upp hela tiden, men jag är å andra sidan nästan aldrig inne på Hund.

Får också upp hundtråden. Har märkt att det verkar komma upp mer gamla trådar, gissar att folk hittar och sedan fortsätter skriva då vissa personer aldrig verkar kolla datum ;) Att putta upp gamla trådar med tanken om att återvinna den för sitt egna fall inom samma ämne brukar aldrig gå vägen heller, blir i princip enbart massa nya svar till TS.

Jag tror inte på funktionen, känns som att det mest är ivägen.

Har vid flera tillfällen fått upp en tråd som tydligen är borttagen/inte tillgänglig som rekommendation. DET stör mig lite (för den verkade intressant :p)

Tycker det blir lite konstigt att få ett helt underforum rekommenderat. "Dressyr" rekommenderas till mig. Uppenbarligen utgår funktionen inte alls från ens aktivitet och då känns det rätt meningslöst.

I övrigt får jag upp samma gamla inaktuella trådar som jag redan har kollat en gång. De borde försvinna från rekommendationslistan när man har klickat på dem tycker jag. Det händer ju ingenting på listan annars.

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
494
Senast: Shaggy
·
Utrustning Hej! Hittade bara gamla trådar, mkt kan ha hänt sedan dess. Behöver lite hjälp, jag har upptäckt att jag måste nog måttbeställa...
Svar
8
· Visningar
417
Senast: Sirap
·
Bukefalos Om jag ser i notiserna att jag blivit citerad i en tråd och klickar på notisen så jag kommer till svaret, så går det sen inte att klicka...
Svar
1
· Visningar
851
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Jag har kvar min urgamla mailadress (hotmail 😄) sedan 20 år, och ibland känns mailnamnet utdaterat och barnslig. Men jag galet mycket...
Svar
7
· Visningar
305
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama