Alexandra_W
Trådstartare
Ni därute med mer koll, vilka märken har rejält svängda sadelgjordar? Måste finnas i 50 cm.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad har du för längd på den? Tänkte om det kan påverka hur svängda de blir?
Att tänka på är att kraften alltid går rakt fråo en punkt t nästa. Tryckfördelningen blir inte lika bra med en gjord som e mkt svängd. En H-gjord är nog att föredra, mfn de e ju asdyra.
Att tänka på är att kraften alltid går rakt fråo en punkt t nästa. Tryckfördelningen blir inte lika bra med en gjord som e mkt svängd. En H-gjord är nog att föredra, mfn de e ju asdyra.
Jag har oxå ett ständigt sadelgjordsproblem så jag blir nyfiken, vad är problemet?
Jag har just nu den som H##ks säljer som är tryckutjämnande. Ironiskt nog, efter att ha lagt flera tusen (och förlorat dem) på saldegjordar som inte funkat och som jag sålt så verkar det bannimej som att den funkar bäst. Mest tror jag för att den är så tunn.
Hur blir det med sadel utan spänd gjord på promenad? Ligger sadeln på sin plats då?
Jag har en häst med skadeläget längre bak är sadelgjordsläget, brukar knappt spänna gjorden och den har heller ingen resår.
Men då kommer den väll att åka fram även med svängda gjord?