Rejäla lädergrimmor?

Sv: Rejäla lädergrimmor?

Walsh-grimmorna håller ju för mycket. Det var det enda som användes då jag jobbade på travet i alla stallarna i stort sett. Just för att de höll.

Helt OT, jag vet, men måste ändå fråga: Det är väl du och din ponny som är med i senaste ridsport?

Till alla, 1000 tack för alla svar. Ska verkligen spana in Walsh grimmorna. :)

bigganl; Javisst är det jag och Stella som är med i ridsport. Har dock inte sett artikeln än. :p

Jag har lädergrimma i från silverline of sweden.. Kraftiga och välgjorda..

Jag har läst om er. Jag satt och bläddrade och fick se en bild och kände direkt, den hästen känner jag igen. Det var jätteroligt att läsa om er. (och jag blev lite förvånad för jag hade missbedömt din ålder en hel del:D )

Här har alla hästarna grimma i vinterhagarna. :)

LadyLusifer; Ska kika efter dom!

The_connemara; Jo jag hade tre grimmor, nu är det bara en som har överlevt. :cry:

Jag vägrar nylongrimmor, eller, jag har en nylongrimma, en Dyón - Working Collection, fodrad med läder och en bred fodrad rem till nacken.
Men nja, den hänger mest och samlar damm.

grimma2.png

Tack för länken till grimman!

tess91a; De grimmor som finns på hööks nu är alldeles för sladdriga. :(
Jag rider även ut med lädergrimmor som huvudlag på ponnyn och de måste de verkligen vara av den rejälare typen.

Ååå så vacker! Vad kostar än sån?:O Du vill inte sälja?;)

Hur gammal/ung trodde du att jag var? :rofl:

Tess91, den kostar 950 kr att köpa i butik, men jag lyckades köpa den billigt då ridsportsbutiken som jag köpte den i skulle lägga ner.
Den får dock hänga kvar här, nästa ponny ska nog få ha den den är lite liten på Stella, till synes eftersom att jag måste ha på sista
hålet på spännet på båda sidorna. Det är en bra grimma att ha när man behöver något som inte går sönder i första taget. :)

Solponny, Tack, den var verkligen snygg! Kan man ha ljusbrunt/london färgat läder på en fux? :d

Jag säger också Walsh! Det är skitsnygga grimmor, de håller hur bra som helst och de blir bara snyggare med åren .. jättemjukt och fint läder, snygga färger. De kostar upp mot en tusing men är helt klart värd pengarna.

Jag säger bara Walsh:love:

Särskilt den extra breda, i brunt med tre sömmar (Kentucky?) Den hade min häst som tävlingsgrimma när det begav sig, nu tjänar den som snygg- och transportgrimma. Den har ett antal år på nacken, men blir bara finare och finare för varje dag som går (ha då i åtanke att den behandlades ganska tufft på tävlingarna, med svett, vatten och smuts etc.

Liknande trådar

Utrustning Jag har några väl använda regntäcken jag köpte på hööks för ett antal år sedan. Minns inte om det kan vara sex år sedan kanske... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 306
Senast: Kirre
·
Utrustning Jag har precis skaffat mig en Nordsvensk Brukshäst, och han kommer behöva storlek X-full i träns/grimmor. Jag provade Hööks... 2 3
Svar
47
· Visningar
7 340
Senast: Lydia
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 601
Senast: videnlis
·
Utrustning Jag blir snart knäckt (och ruinerad *s*). Kele håller på och växer ur normala ponnygrimmor. bara det att cob är ALLDELES för stort. Med...
Svar
18
· Visningar
3 009

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka