Rejäla kängor

Zizzy

Trådstartare
Behöver tips på rejäla kängor, krav, ska vara lätta, och vattentåliga, ska vara i bra kvalitét och klara festival lera!
 
Kängor som läderkängor? Prisklass?

Sambon har ett par läderkängor från Graninge med gore-tex, läcker inte in varken vatten, lera eller snö.
Lätta för att vara läderkängor, han använder de året om och de ligger i hyggligt pris.
 
Kängor som läderkängor? Prisklass?

Sambon har ett par läderkängor från Graninge med gore-tex, läcker inte in varken vatten, lera eller snö.
Lätta för att vara läderkängor, han använder de året om och de ligger i hyggligt pris.
Måste inte nödvändigtvis vara i läder, ska kika googla på dem. :)
 
Inga kängor är bra i väldigt blött och skitigt väder. Gummistövlar is the shit.
+1 på den!

Skrämselpropaganda:
glas1.JPG

Inte min bild, från google ;)
 
Många läderkängor blir vattentäta med rätt behandling. Om de smöjs in med minkfett eller sportvax så är de täta. Det som kan läcka då är sömmar. Om du vill köpa svenskt så har Lundhags kängor som är bra och extra täta (men kanske inte de snyggaste man kan hitta). Själv så älskar jag mina Meindl (modell Borneo) som är skinfodrade med mjukaste skinnet.
 
Jag har alltid med mig mina Doc Martens :) Kan inte festivala utan dem.
 

Liknande trådar

Fritid Behöver nya vinterkängor när jag är ute med hunden i vinter. Rejäla och stabila.... Bör stå emot kyla, snö och väta eftersom jag är ute...
2
Svar
37
· Visningar
2 164
Senast: Mirre
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
689
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag har lyckats glömma att jag haft plegicil gel liggandes i bilen nu ganska länge. Bilen står mestadels parkerad svalt, men har också...
Svar
7
· Visningar
732
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag behöver hitta nya t-shirts eller linnen till när jag spelar Padel och tränar. Jag vet dock inte vilket material jag ska välja, för...
Svar
1
· Visningar
215

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp