Reining bettlöst *film*

Sv: Reining bettlöst *film*

Det där var något av det tuffaste, skickligaste och absolut mest imponerande jag någonsin sett :) :bow:

(oh, och det är en TJEJ som gör det... "Sometimes the best cowboys ain't cowboys at all")

Kan vi inte tvinga alla som hänger i bettet och sågar sin häst i munnen "den stannar ju inte annars?!" att titta på den?

Hell, vill ni ha nån som går omkring med en Stacey Westfall banderoll hela sommaren så säg till :bump:

Min gamling var visserligen ingen reininghäst, men jag red honom nästan konstant utan vare sig sadel eller träns. Det är en obeskrivlig känsla av frihet, harmoni och fullständig tillit mellan dig och hästen att kunna galoppera längs vägar och gärden utan utrustning. Tyvärr finns min älskade gamling inte i livet längre...åtminstone inte på jorden... men för den som vill se oss rida naturellt på ett gärde (stillbilder) så kan ni gå in på syrrans hemsida: www.tricornranch.se och klicka på bildbanken. scrolla i hästlistan till RedPearl så får ni upp en hel serie bilder på oss.

Självklart hoppas jag komma lika långt och om möjligt ännu längre med min nu 2½ åriga quarterdam. Pearl var svenskt halvblod.

Kan väl tillägga att jag även hoppade honom utan utrustning...
Allt går om man vill.

/Countrystyle

Lägger in några utvalda bilder på mig och Pearl utan utrustning. Lägger även in en bild på Pearl och hans minsta(yngsta) ryttare Erika, 3 år gammal, när hon rider honom i ridhuset, givetvis under noggrann uppsikt.Hon har träns, men inte sadel. Det skulle dock aldrig falla Pearl in att konstra eller hoppa till med ett litet barn på ryggen!

www.tricornranch.com/rockstar/Pearl,jag,hopp11.jpg
www.tricornranch.com/rockstar/Pearl,jag,klippt.jpg
www.tricornranch.com/rockstar/Pearl,jag,1.jpg
www.tricornranch.com/rockstar/JagochPearl.jpg
www.tricornranch.com/rockstar/Pearl,Erika.jpg

inte för att jag vet nåt om sånt här men WOW VAD DUKTIGA ALLA ÄR!!!!:eek::bump: :eek: :bump: :eek: värsta samspelet! BUUUUUGAR:bow: :bow: :bow:

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag har jag pratat med läkaren som jag oroade mig för typ hela helgen. Alltså inte för själva läkaren men att dom bestämmer saker då...
Svar
0
· Visningar
852
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
16 215
Senast: LenaH
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
Kropp & Själ Jag är less på att känna mig beroende av sociala medier, och på att titta på mobilen när jag egentligen inte vill, som när min son (9...
2
Svar
22
· Visningar
2 428
Senast: Luktpion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar