Rehabklinik /center för hästar

millan71

Trådstartare
Är det några här på buke som tagit hjälp av dem? Jag har en häst som jag ska se om han kan få hjälp av en rehabklinik.

Jag vill veta vad ni har för erfarenheter? Kostnader? Lämnade ni in hästen eller var ni bara dit över dagen? Vad hade de för skada? Vart det bättre?

100 frågor och hoppas på lika många svar :bump:

Sv: Rehabklinik /center för hästar

Hej!
Japp varit på rehab med min häst.
Spatt, kyls med hydroterapi och är smärtfri nu. Skrittas på skrittband och står på vibbraplatta vilket har gjort susen.

Vet andra som har friska hästar som lämna dom för att stärka överlinjen.

En vän har lämnat sin westernhäst några gånger för att stärka ryggen men fick på köpet bättre undertramp.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 106
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 113
Senast: MayGrace
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: tara
·
Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
787
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Kastrering av tik - erfarenheter?