Regntäcke-Quarter

L

LillAnna

Hej!

Jag skulle vilja ha råd om vilket (a) täcken jag ska köpa till min quarter. Det är inte bredaste modellen utan han har mer pleasurestuk, ca 154 hög. Tidigare har jag lånat täcken men nu ska jag byta stall och måste köpa egna :) . Jag har funderingar på Rhino Wug alt Thermomaster Superfit Winter, det finns ju flera märken/sorter - vad är era erfarenheter?

Tacksam för svar!
LillAnna

Sv: Regntäcke-Quarter

Thermomaster är gjorda för den bred bogade, med djup bål, halvblods hästen, så passar säkert quarter ganska bra. Dock är ju inte kvalieten på Thermomaster den bästa tycker iallafall jag. Jag älskar Kjellqvists täcken med bogveck och bra kvalitet till vettigt pris. (runt samma som thermomaster)

Hej o tack för ditt svar! Vart köper man Källqvists täcken? Ingen mer som har något tips?

Mvh LillAnna

LillAnna skrev:
Hej o tack för ditt svar! Vart köper man Källqvists täcken? Ingen mer som har något tips?

Mvh LillAnna
På Granngården bla!

Hej igen!

Jag menade naturligtvis Tm Superfit Rain i första mailet och inte Winter. Men i alla fall har jag köpt ett Rhino Wug, för Hööks hade slut på sina täcken så det blev enkelt.

Tack för hjälpen
LillAnna

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej hopp allihop! Efter att ha ridit på ridskola och varit medryttare i X antal år känner jag sug på att köpa min första alldeles egna...
Svar
15
· Visningar
3 852
Senast: Kattennizze
·
Utrustning Hej! Jag ska under detta år köpa min första egna häst! Trots många år som medryttare inser jag att det är mycket jag ännu inte kan...
Svar
11
· Visningar
1 459
Senast: Houdinie
·
Utrustning Sitter och funderar lite fram och tillbaka. Har mina hästar hemma på gården och de går i lösdrift tillsammans. Har en dam som är lite...
Svar
19
· Visningar
2 986
Senast: gylle
·
Utrustning Hej! Har bestämt mig för att köpa ett Horseware Rhino regntäcke till min häst och försöker nu tolka storlekstabellen, men jag fattar...
Svar
14
· Visningar
3 201
Senast: Serena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18