regnskrållor?

CurlySue

Trådstartare
kan hundar få regnskrållor?
Jag har en häst med regnskrållor och vet att det smittar häst till häst och kan även smitta människan som jag läst till mej på nätet men kan hunden bli smittad?

Märkte att hunden hade någon sorts bula i pannan och när jag undersökte det är det exakt som på hästen. han har det bara på ett ställe över ena ögat i pannan.

Först tänkte jag pilla bort det men kom och tänka "oj vad likt regnskrållor" och då lät jag det sitta kvar då man inte ska pilla på dem.

Så kan jag ha tatt med mej smittan hem?

Någon som vet?

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 677
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 506
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 683
Senast: machafuko
·
Hundhälsa Hämtade min hund på hunddagis efter jobbet idag, och allt var som vanligt. Men när vi kom till stallet 10 min senare reagerade jag på...
Svar
7
· Visningar
2 258
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka