regnskållor, helrakad o lösdrift?

Status
Stängd för vidare inlägg.

drekaflúga

Trådstartare
Nu vet jag att det finns liknande trådar.....men men.

La in en tråd igår på hästvård om mina problem med Sindris regnskållor. Tillsammans med vet. så har vi nu kommit fram till att om jag inte rakar mammuten så kommer jag inte lyckas med behandlingen.

Men vi står i ett lösdriftsstall och jag är vill INTE byta stall.

Funkar helrakad häst (med täcke naturlitvis) i lösdrift?
Grejen är ju den att jag måste helraka då skållorna är på rygg, bak så det är inte fråga om spårklippning.

Vad är era erfarenheter?

Sv: regnskållor, helrakad o lösdrift?

Jag föreslår att du fortsätter diskussionen i den tråd du redan startat, detta ämne togs ju upp tidigare i tråden varför jag ser att du har större möjlighet att få svar där. Detta är dessutom en mera hästvårdsrelaterad fråga, vilket gör att frågan passar mer på hästvård eftersom detta inte är enbart något som drabbar islandshäst.

Boj/moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Om ni har läst någon annan av mina trådar så vet ni säkert att jag har köpt en äldre islandshäst, hon har senaste året hos förra ägaren...
Svar
8
· Visningar
1 528
Senast: MayGrace
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 350
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 278
Senast: mackan
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 022
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka