Regnbågshår?

P

prallan

Hur fixar man regnbågshår?? De frisörer jag pratat med gör inte det, vet knappt vad jag pratar om :o Gör man det själv hemma? Var isf hittar man produkter? Finns det bruksanvisning? Eller finns det speciella salonger som bara gör regnbågshår? Någon som har tips i Stockholmsområdet på ev. salong?

Jag färgar mitt hår själv sedan många år tillbaka. Har naturligt mörkbrunt hår och bleker därför kraftigt för att toningen skall fästa.

När jag bodde i Sverige använde jag Jane Hellens blondering, här i Tyskland köper jag pulver och väteperoxid från frisörgrossist. Mina toningar är av märkena Directions och Manic Panic. I Sverige köpte jag dem oftast i alternativa klädbutiker, t ex Shock eller Blue Fox. Finns säker på nätet också.

De senaste åren har jag bara färgat luggen/främre halvan av huvudet. För regnbågshår har jag då lagt de ljusare färgerna högst upp och mörkare neråt. T ex gul, orange, röd, rosa, lila, turkos. Då gör det inget om färgerna blandas när jag sköljer ur. Hett tips: diskhandskar och oömma kläder! Färg på huden tar jag bort med nagellacksborttagning.

Kolla om Peach Stockholm kan hjälpa dig.
De fixade mitt hår i rosa med olika toner i alla fall som jag sedan kan underhålla helt själv.
Det viktigaste är att håret är ordentligt grundbehandlat (blekt) och är man inte blond naturligt kan det krävas flera olika tillfällen hos frisören där håret bleks flera gånger innan du kan gå dit för att sätta i färgen/färgbomberna.

Hur fixar man regnbågshår?? De frisörer jag pratat med gör inte det, vet knappt vad jag pratar om :o Gör man det själv hemma? Var isf hittar man produkter? Finns det bruksanvisning? Eller finns det speciella salonger som bara gör regnbågshår? Någon som har tips i Stockholmsområdet på ev. salong?

Om du inte är beredd på att det kan bli precis hur som helst så tycker jag att du ska leta upp en duktig frisör. I Sthlm måste det ju finnas någon som färgar i extremfärger.

Annars är det som ovanstående skrivit, blekning till så vitt det går utan att håret går av eller hårbotten fräts sönder :D Låna därefter en kompis som lägger i toning/färg i olika nyanser i håret.

Edit: Jag har ingen koll på hur bra de är men Extend kommer upp som toppresultat när jag googlar på extremfärg+sthlm!

Hehe, min bekant ville färga benhåren i pridefärgerna för några år sedan. Hon har kraftig hårväxt generellt och ville färga framsidan på skenbenen - men efter att ha frågat på tre salonger gav hon upp.

Annars är det ju inte ovanligt att färga huvudhåret rätt frisk i de flesta färger. Just regnbågsfärgerna kan inte vara så annorlunda.

Jag har haft regnbågshår!
Det började med att jag färgade topparna rosa och orange, men när färgen började bli mer pastellig så bestämde jag mig för att färga hela håret. Jag sa att jag ville ha ett färgglatt hår med rosa som utgångspunkt. Och jag blev såååå nöjd! Jag tror att de flesta salongerna här i Uppsala gör regnbågshår, så då lär det bara vara att knata in till någon frisör i Sthlm. Konstigt att de du varit till inte förstått vad du menade.

Så här blev mitt hår när jag ville göra hela håret:

1_59875ff29606ee17e4350f9f.png

2_59875ff4ddf2b313822b62d3.png

Efter några veckor hade de starka pigmenten gått ur, dels pga descutantvätt innan en operation. Så jag varnar, descutan är rena mordet för hår och crazy color :( Men jag gillade det ändå. Det var fortfarande fint.

4_59875ff82a6b22bba0eb5127.png

Detta var i november tror jag, kanske oktober. Minns inte exakt. I februari hade nästan all färg gått ur så då köpte min kompis hårfärg till mig, frisörfärg alltså. Jag har provat många olika märken av de en kan köpa i affärer eller beställa hem, som manic panic, chock osv. Men jag är såld på Elumens färger. Det bästa är att en inte behöver bleka innan, det blir knalliga färger ändå. Men tyvärr säljs dom ju inte för privatbruk.

Och detta färgade jag alltså själv:

5_59875ffa2a6b22bbb24c6a8c.png

Jag hade aldrig gjort det hemma, främst för att grundjobbet (blekningen) kommer slita mer än nödvändigt om du gör själv vs på salong.
Det kommer också vara skillnad sen när du vill bli av med pigmenten för att färga ngt annat, vissa färger man köper själv kan vara svåra att avfärga eller bleka bort sen utan att skada håret.
Borde inte vara svårt att hitta någon som gör det. Crazy colors, pastell och typ bayalage har ju varit poppis i många år nu, även om alla kanske inte kör fullt ut regnbågshår :)

Tänk bara på att det kommer vara svårt för dig att underhålla färgerna. När man färgar pastell eller crazy colors måste man använda färgbomb regelbundet för att behålla nyansen och det är typ omöjligt att göra på sig själv om man har mkt olika färger i håret. Men är du ok med att det bleks ur rätt fort så kör!

Jag har haft regnbågshår!
Det började med att jag färgade topparna rosa och orange, men när färgen började bli mer pastellig så bestämde jag mig för att färga hela håret. Jag sa att jag ville ha ett färgglatt hår med rosa som utgångspunkt. Och jag blev såååå nöjd! Jag tror att de flesta salongerna här i Uppsala gör regnbågshår, så då lär det bara vara att knata in till någon frisör i Sthlm. Konstigt att de du varit till inte förstått vad du menade.

Så här blev mitt hår när jag ville göra hela håret:

1_59875ff29606ee17e4350f9f.png

2_59875ff4ddf2b313822b62d3.png

Efter några veckor hade de starka pigmenten gått ur, dels pga descutantvätt innan en operation. Så jag varnar, descutan är rena mordet för hår och crazy color :( Men jag gillade det ändå. Det var fortfarande fint.

4_59875ff82a6b22bba0eb5127.png

Detta var i november tror jag, kanske oktober. Minns inte exakt. I februari hade nästan all färg gått ur så då köpte min kompis hårfärg till mig, frisörfärg alltså. Jag har provat många olika märken av de en kan köpa i affärer eller beställa hem, som manic panic, chock osv. Men jag är såld på Elumens färger. Det bästa är att en inte behöver bleka innan, det blir knalliga färger ändå. Men tyvärr säljs dom ju inte för privatbruk.

Och detta färgade jag alltså själv:

5_59875ffa2a6b22bbb24c6a8c.png
Kan man inte köpa Elumen hos en frisör? Uppe på Odenplan finns (fanns??) en affär som sålde salongsprodukter, jag kanske ska kolla där :)

Jag har inte haft regnbågshår, men däremot mkt färg i lite olika nyanser! Älskade det!
Dock är det jobbigt och dyrt m underhållet så jag håller mig till mitt blonda hår numera ;)
(Då har jag alltså haft färg som går att underhålla själv)

Lite bilder!
https://instagram.com/p/BCTDVr4qV67sP2p7RoUg5AACwQIiakp2CuKLNI0/

https://instagram.com/p/83Xpg4qV-VMmhZnjb6BzkPmnzR1IW49LFPvrQ0/

https://instagram.com/p/BDNOu6bKVxGV8PI11eZ0Otelpr_wwLq-I2FL1E0/

https://instagram.com/p/_1ksltqV89uamjdDIQujjvaSNJBiMcOtDqxEU0/

Nu är det visserligen Uppsala, men inte allt för långt borta från Stockholm med tåg, men min frisör gör regnbågshår. Emil är suveränt duktig med färgning!
https://m.facebook.com/Salon-King-S...id=186643641390193&mt_nav=1&ref=page_internal

Kan man inte köpa Elumen hos en frisör? Uppe på Odenplan finns (fanns??) en affär som sålde salongsprodukter, jag kanske ska kolla där :)

Tyvärr inte. Jag har frågat hos många olika frisörer om en kan köpa Elumen, men får bara till svar att de endast är för frisörer. Men om du lyckas få tag på färg så hojta!! :D

Tyvärr inte. Jag har frågat hos många olika frisörer om en kan köpa Elumen, men får bara till svar att de endast är för frisörer. Men om du lyckas få tag på färg så hojta!! :D
Ähum, Ebay min vän, Ebay! :up:
Finns typ hur mycket som helst där. :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 480
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 474
Senast: Halcyon
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 029
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar