Jag har haft regnbågshår!
Det började med att jag färgade topparna rosa och orange, men när färgen började bli mer pastellig så bestämde jag mig för att färga hela håret. Jag sa att jag ville ha ett färgglatt hår med rosa som utgångspunkt. Och jag blev såååå nöjd! Jag tror att de flesta salongerna här i Uppsala gör regnbågshår, så då lär det bara vara att knata in till någon frisör i Sthlm. Konstigt att de du varit till inte förstått vad du menade.
Så här blev mitt hår när jag ville göra hela håret:
Efter några veckor hade de starka pigmenten gått ur, dels pga descutantvätt innan en operation. Så jag varnar, descutan är rena mordet för hår och crazy color
Men jag gillade det ändå. Det var fortfarande fint.
Detta var i november tror jag, kanske oktober. Minns inte exakt. I februari hade nästan all färg gått ur så då köpte min kompis hårfärg till mig, frisörfärg alltså. Jag har provat många olika märken av de en kan köpa i affärer eller beställa hem, som manic panic, chock osv. Men jag är såld på Elumens färger. Det bästa är att en inte behöver bleka innan, det blir knalliga färger ändå. Men tyvärr säljs dom ju inte för privatbruk.
Och detta färgade jag alltså själv: