Regn+Exsemtäcke??

Sv: Regn+Exsemtäcke??

ja då :)
Det ska göra det. Jag har då aldrig hört nåt annat? :confused:
Och juste, jag ska ju hämta ut "mitt" eksemtäcke från boett på posten idag. Täcket + luva gick på 2664 :eek:

Inget vidare om det är för kallt och ihållande regn i flera dagar tycker jag.
Därför har jag köpt den utmärkta uppfinningen Eksemregntäcket från Boett. Helt fantastiskt bra, och förstås skitdyrt. :smirk:

Jag vågar knappt hämta ut mitt :angel:
Men fy fasen om han har sönder det! :devil:
Men han blir nog jättesöt :p

Man trär på täcket,särkilt huvan är vansklig...:angel:
Får man fråga vad exsemregntäcket kostar??

Ekemtäcket torkar fort?? Har inte haft problem med det under alla år=många. Problemet är att hästen sedan regnet slutar gärna rullar sej i det som kommer efter regnet, små underbara lerpölar med effekt mkt leriga täcken. Men man har iaf en ren häst :-)

Nu är ju inte exemtäckena de billigaste som finns men kanske att du kan införskaffa dig en eller två av något billigare variant (än Boett).
När det slutat att regna byter du täcke på din häst:idea: Låter det andra täcket torka osv.
Att ha både regntäcke + exemtäcke kan även bli varmt för hästen om det tex är en "varmskur/sommarregn" som kommer:D

Nu är ju inte exemtäckena de billigaste som finns men kanske att du kan införskaffa dig en eller två av något billigare variant (än Boett).
När det slutat att regna byter du täcke på din häst:idea: Låter det andra täcket torka osv.
Att ha både regntäcke + exemtäcke kan även bli varmt för hästen om det tex är en "varmskur/sommarregn" som kommer:D

Var det till mej?? Jag har minst fem täcken och minst 10 års erfarenhet av eksemtäcken :angel:

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
768
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
284
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
267
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I veckan pågår Gæðingakeppni-SM för Islandshästar på Himmelstalund i Norrköping. SVT träffade islandshästen Felix frá Gafli och Linnéa...
Svar
0
· Visningar
111
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka