C
catta_84
hej. jag ska rida en hubertusjakt om några veckor och har aldrig gjort detta förrut... vill nu veta allt om denna gren... hur går det till mm??? all info är av intresse!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Va roligt för dig! Hubertusjakt är det bästa som finns! En kylig höstmorgon med lite dimma....
Jo, man har en Master, som rider före och denne får man inte passera, då blir man diskad.
Ibland finns pickörer (tror jag det heter) och de håller till utmed sidorna. Sen är det bara å köra. Man rider ett par mil (olika, beroende på arrangörer), hoppar lite naturhinder, häckar o dyl. Man behöver inte hoppa dessa utan kan rida runt utan att bli diskad. Och så fikar man i skogen, dricker punch å sånt så alla blir snygga och modiga. Å så rider man en stund till, sen kommer det bästa: Upploppet! Man kommer ut på en STOOOR åker och master skriker nått skumt ord jag ej kommer ihåg just nu, rider åt sidan och det är fritt fram att draaaaa! Den som slagit ihjäl flest ryttare på vägen och fortfarande sitter till häst och har tagit rävsvansen har vunnit! Otroligt adrenalinframkallande upplevelse! Vi kanske ses...