regler mm om hubertusjakt!

C

catta_84

hej. jag ska rida en hubertusjakt om några veckor och har aldrig gjort detta förrut... vill nu veta allt om denna gren... hur går det till mm??? all info är av intresse!!!:banana:

Sv: regler mm om hubertusjakt!

Hejsan!

Du kan få mycet information om du besöker www.spr.dk
Det är Sportsrideklubben ifrån Danmark och deras hemsida.
Klubben startade 1900 och är en mycket seriös förening.
Dom arrangerar ca: 25 jakter om året och avslutar med en hubertusjakt den 5 november. Jakten direktsänds i Danska TV2
I fjor hade dom 40.000 åskådare.

MVH/Sven

Va roligt för dig! Hubertusjakt är det bästa som finns! En kylig höstmorgon med lite dimma....
Jo, man har en Master, som rider före och denne får man inte passera, då blir man diskad.
Ibland finns pickörer (tror jag det heter) och de håller till utmed sidorna. Sen är det bara å köra. Man rider ett par mil (olika, beroende på arrangörer), hoppar lite naturhinder, häckar o dyl. Man behöver inte hoppa dessa utan kan rida runt utan att bli diskad. Och så fikar man i skogen, dricker punch å sånt så alla blir snygga och modiga. Å så rider man en stund till, sen kommer det bästa: Upploppet! Man kommer ut på en STOOOR åker och master skriker nått skumt ord jag ej kommer ihåg just nu, rider åt sidan och det är fritt fram att draaaaa! Den som slagit ihjäl flest ryttare på vägen och fortfarande sitter till häst och har tagit rävsvansen har vunnit! Otroligt adrenalinframkallande upplevelse! Vi kanske ses...

Va roligt för dig! Hubertusjakt är det bästa som finns! En kylig höstmorgon med lite dimma....
Jo, man har en Master, som rider före och denne får man inte passera, då blir man diskad.
Ibland finns pickörer (tror jag det heter) och de håller till utmed sidorna. Sen är det bara å köra. Man rider ett par mil (olika, beroende på arrangörer), hoppar lite naturhinder, häckar o dyl. Man behöver inte hoppa dessa utan kan rida runt utan att bli diskad. Och så fikar man i skogen, dricker punch å sånt så alla blir snygga och modiga. Å så rider man en stund till, sen kommer det bästa: Upploppet! Man kommer ut på en STOOOR åker och master skriker nått skumt ord jag ej kommer ihåg just nu, rider åt sidan och det är fritt fram att draaaaa! Den som slagit ihjäl flest ryttare på vägen och fortfarande sitter till häst och har tagit rävsvansen har vunnit! Otroligt adrenalinframkallande upplevelse! Vi kanske ses...

hahahahaha... de ska bli väldigt roligt.... jag gör det mest för ponnyns skull... har ridit in honom och utbildat honom... det är bara en b-ponny men en kraftig och vikt bärande kille.... han ser ut som en lite c-ponny.... är nu 7 år... själv är jag 22 år... jag vet det låter gammalt för en så lite ponny men jag har rixdit honom sen han var 4 och han hade blivit tömkörd sen han va 2 år så han har aldrig haft någe problem att bära min 52 kg på ryggen... jag har absolut inte ridit honom varje dag utan MAX 2 gånger i veckan men oftast bara 1... han har blivit en underbar ponny till ägarens dotter.... han hoppar 80 cm banor (90 cm på enstaka hinder), tömkörs, ska kvala för ponny trav, har varit med på en fälttävlans träning och tyckte detta var väldigt kul.... önskar jag var 10 år så jag fick tävla en så underbar ponny med hans kapacitet;) vi letar med ljus och lykta efter en lite tjej som vill tävla denna ponny då ägarens dotter är lite för oerfaren än så länge... ingen som känner någon i norrtälje trakten???

Vilken hubertusjakt ska du rida? Jag kan varmt rekommendera en i Agersta, utanför Uppsala. Ena gruppen är Islänningar med inslag av några glada ponnys. Riktigt kul!

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
677
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
535
Senast: KeeNine
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
536
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 074
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar