Regler för bloggarna

alazzi

Trådstartare
Jag vet inte riktigt vad som får läggas in i bloggen? Får man länka till andra bloggar t.ex? Hur är det med annonsering?

Sv: Regler för bloggarna

Annonser ska ligga under radannonser INTE i bloggen

Länkning till annan blogg av lathet, är INTE OK, jag har blogg på tre ställen, klipper och klistrar. Andra bloggar länkar troligen inte tillbaka till bukefalos.com, så varför ska bukefalos göra reklam för andra bloggar?

Mvh

IngelaH
bloggmoderator

Jag frågar inte för egen del. Jag har sett att det har länktas till andra bloggar och att folk har annonserat. Det var därför jag undrade om man fick det i bloggen. Har trianglat några nlägg men jag var osäker på om det var någon mening med att triangla.

Det är helt OK, jag har sett dina trianglar och brukar åtgärda dem. Jag är jättetacksam för all hjälp :bow:. Jag har inte för vana att lusläsa varenda blogginlägg från alla bukefalister, även om det säkert vore jätteintressant och roligt!

Det är i alla fall roligt att se, hur många som verkligen har börjat blogga. Jag tycker att man får en helt annan kännedom om "människan bakom nicket" :love:.

Jag vet inte riktigt vad som får läggas in i bloggen? Får man länka till andra bloggar t.ex? Hur är det med annonsering?

Hej igen!

Eftersom det dykt upp lite frågor om regler i bloggen på sistone, så har vi moderatorer haft en liten diskussion. Jag har bett om att vi ska få dem inlagda under forumreglerna.

Men tills dess kommer en liten kort summering.

• Varje bukefalosbloggare själv ansvarar för sin blogg i första hand, vilket ger fler friheter.
  • Bloggen på bukefalos ska skrivas så att man kan läsa den i sin helhet utan att klicka sig till annan sida. Det vill säga att enbart länk till egen blogg får ni lägga i er profil.
  • Lagbrott där Bukefalos kommer att få ta smällen, kommer att tas bort. Följ alltid svensk lag. Inlägg får inte innehålla uppmaningar till brott eller beskriva olagliga aktiviteter. Undvik material som kan anses vara stötande. Detta gäller för all typ av text du skriver in samt för länkar och bilder. Lägg inte in copyrightskyddat material, varken text, bilder eller annat, om du inte fått tillåtelse att använda dem av den som har upphovsrätten.
  • Reklam för företag, med länkar, eller att hela bloggen är en företagsblogg kommer att hänvisas till Gunnar, för offereringsförslag på banner-plats eller blogg som kostar pengar.
    Det vill säga att privat annonsering kommer jag som moderator inte hantera lika nitiskt längre. :bow:
Finns fler funderingar, så är det bara att fråga vidare. Då tar vi moderatorer upp det till ventilering med varandra.

Mvh

IngelaH

Liknande trådar

Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
488
Senast: Krålus
·
Bukefalos Såhär gör bukefalos jätteofta för mig. Många gånger måste jag också uppdatera sidan innan jag kan lägga in bilder eller posta, men det...
Svar
8
· Visningar
800
Senast: Alexandra_W
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 157
Senast: Gunnar
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 913
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar