Registreringsnummer

Carla

Trådstartare
Vad betyder det när det står t.ex. IS19AB... Eller IS19AB?

Tacksam för svar.

/Carla

Sv: Registreringsnummer

Gamla hästar har väl ganska ofta sådana registreringsnummer?

Något sånt borde det vara. Att man inte vet åldern.

Hrm... Mer precisa svar tack!

jag blev nyfiken så jag sökte på worldfengur.

hästarna som har IS19AB har en eller flera föräldrar som har okänd härstamning. På vissa av hästarna står det ingen härstamning alls på vissa bara en mamma eller pappa.

Så det kanske betyder att det saknas information om någon del av härstamningen

Vili skrev:
jag blev nyfiken så jag sökte på worldfengur.

hästarna som har IS19AB har en eller flera föräldrar som har okänd härstamning. På vissa av hästarna står det ingen härstamning alls på vissa bara en mamma eller pappa.

Så det kanske betyder att det saknas information om någon del av härstamningen

Varför står IS19ZZ för då?

Det kan det inte vara för min häst saknar hela sin mors härstamning och han har ett fullt registreringsnummer, dvs IS1998....

Jag tror, TROR att det har något med åldern att göra. Men jag vet inte. Jag såg också detta på WF. Likaså IS19ZZ som den över mig nämnde!

men det finns de hästarna på worldfengur som har fått nya registreringsnummer vissa har ett Is19Ab och ett nytt registreringsnummer alltså ett "normalt" . Det kan ju vara så att äldre hästar inte fått sina ändrade. Om du har tillgång till worldfengur så kolla där.Det kan vara en tillfällighet men varför kommer det endast upp hästar utan full stamtavla när man söker på Is19AB?

jag har egentligen ingen aning men av ren nyfikenhet har jag kollat på worldfengur hur det hänger ihop de som har Is19ZZ är samma som IS19AB ingen full härstamning men även där har vissa hästar fått ett nytt "normalt" registreringsnummer

det kan inte ha med åldern och göra eftersom de hästarna som tidigare har haft Is19AB har vissa fått nya registreringsnummer med årtal . Verkar lite skumt isåfall . Kanske att man inte gjort någon ordentlig eftersökning när hästen precis har fötts och senare kollat upp det.

Men om du söker på t.ex frá Ármóti-hästar på WF så får du upp aaaaalllaaaa någonsin ungefär, men någonstans runt IS1996 (kommer ej riktigt ihåg) så blir det bara en massa IS19AA/IS19AB etc etc. Sen blir det "normalt" igen vid IS2000.

Men men! I guess I'll never know!

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
764
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
280
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
376
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka