registreringsbevis/pass

L

lul

Jag har en liten fundering bara. Vi ska debutera i år i körning, så mätintyg och licens är på g. Skickade in i dec. 2003 ansökan om pass till shettisen. Detta har ännu inte kommit, så det enda jag har är kopian på registreringsbeviset. Tydligen så kan det ta en faslig tid att få passet eftersom de som "bara" ska byta till pass kommer längst ner i högen. Så nu till min fråga: Om jag inte har fått passet i maj då första start är, tror ni då att det är ok att komma med en kopia på reg.beviset? *hoppas*

En i vår klubb hade samma fråga och eftersom vi inte var säkra någon av oss och dessutom kommer att arr. tävling i vår, så ringde vi SJV. Svaret är att pass inte behövs på tävling förrän årsskiftet 2005/2006. Fr o m 2002 kom lag på att alla hästar ska ha pass, men av praktiska skäl ändrar man inte på det med en gång, därav är det 05/06 som gäller.
Ytterligare ett problem som vi upptäckte gäller ryttarlicens och ponny/hästlicens. I TR I står att på lokaltävling gäller lokallicens och ingen lic. behövs på hästen...alltså precis som i hoppn. o dressyr. Men i TR V ändr. 2004, står att om lokaltävling anordnas i samband med regionaltävling...alltså som på vår tävling där klasserna är lokal lätt och nationell msv, så krävs regionallic. på kusken och lic. på hästen på SAMTLIGA ekipage. Har tagit upp detta med ansvariga nu, så spännande forts. kommer, då jag anser att man inte ska blanda ihop de som tävlar i lok. klass och reg. klass även om det är på samma tävlingsplats...klasserna är ju var för sig!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 702
Senast: Korven
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 688
Senast: Habina
·
Tävling Jag skulle behöva skicka en av mina hästars pass till Irland för att hennes avelsförbund ska kunna göra ett officiellt ägarbyte. Nu vet...
Svar
5
· Visningar
2 415
Senast: Docka
·
Hästvård ... vad händer? De nya reglerna säger ju att hästpasset inte får vara mer än 3 timmar bort från hästen. Vad händer om någon kollar det...
Svar
6
· Visningar
1 308
Senast: Trix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama