Registrering

Sv: Registrering

Det stod i Islandshästtidningen att de är nere i juni eller var det juli månads inkomna ansökningar??

När jag skickade in för ägarbyte i förra månadsskiftet så fick jag papperna på ca 1 vecka så de verkar inte vara helt överbelastade med jobb iaf...

Men ägarbyte på en häst som redan har pass, går fort. Däremot kan det dröja för den som söker hästpass, och skickar in den gamla regbeviset.

Boj skrev:
Men ägarbyte på en häst som redan har pass, går fort. Däremot kan det dröja för den som söker hästpass, och skickar in den gamla regbeviset.
Oh ja , speciellt om härstamningen är lite skum....

Det står att det är ca 2 månaders väntetid. På tal om skum härstamning så tog jag reda på vad det kostar att registrera en avkomma efter ej godkänd hingst och fick följande prisuppgifter:

Registreringsavgift, inkl hästpass 800:-
SIF.s avgift för obetald hingstlicens + 1100:-
SIF:s avgift för obetald stoavgift + 100:-
SH:s avgift för obetald stoavgift + 300:-
SH:s avgift för obetalda hingstlicens + 400:-
Hingsten ej godkänd för avel + 400:-
Administrationsavgift + 1500:-

-------------------------------------------------

Summa 4600:-

Kostnad tillkommer för blodtypning/DNA test samt signalementsbeskrivning.

:bump: Anette :bump:

Boj skrev:
Men ägarbyte på en häst som redan har pass, går fort.
Jag köpte min häst för ett år sen och skickade in papprena, har inte fårr dom än.
Kan man ringa och kolla upp det nån stans?
:confused:

Jag köpte min häst för ett år sen och skickade in papprena, har inte fårr dom än.

Papper är en sak, passet en annan. Har du skickat in ett pass för ägarbyte, eller har du skickat in regbevis och andra handlingar för att få ett pass. Häri är en stor skillnad.

Nu fanns det ju efterlysningar i senaste Islandshästen, där papper fanns inskickat men uppgifterna ej fullständiga.
Ring direkt till SIF och lyssna, gå in på http://www.icelandichorse.se/ och titta var du skall vända dig.

Hur funkar det egentligen med betalningen? Skickas passet mot postförskott eller ska man betala in i förväg?

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter SWB har nu beslutat att inte längre tillåta registrering av avkommor som tillverkats med reproduktionsteknikerna OPU eller ICSI. Detta...
Svar
0
· Visningar
165
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I veckan pågår Gæðingakeppni-SM för Islandshästar på Himmelstalund i Norrköping. SVT träffade islandshästen Felix frá Gafli och Linnéa...
Svar
0
· Visningar
110
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tre personer från Sörmland åtalas för djurplågeri. Det efter att trion utsatt åtta islandshästar för allvarligt lidande, varav en häst...
Svar
0
· Visningar
461
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama